Sökning: "csr josefin"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden csr josefin.
1. Integration and Implementation of Sustainability into Practice
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose - This thesis examines MCS in Swedish companies. The purpose of the thesis is to assess formal and informal controls to understand how companies use them to effectively integrate a sustainability strategy in their organisation and implement CSR activities into practice. LÄS MER
2. Arbetsplatsens miljöarbete. En kvalitativ studie om miljöarbetets påverkan på medarbetarnas motivation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur medarbetarnas motivation påverkas av arbetsplatsens miljöarbete, samt redogöra varför och hur arbetsplatsen ska arbeta för att uppnå högre motivation. Vi genomförde 12 kvalitativa intervjuer med chefer och medarbetare i ett blandat urval av företag. LÄS MER
3. Autenticitetens makt inom kommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Förtroendet för att företag agerar i enlighet med deras värderingar har minskat under de senaste åren, vilket resulterar i att konsumenter ställer högre krav på att företag tar socialt ansvar. Trots autenticitetens centrala roll så finns det begränsad forskning kring fenomenet. LÄS MER
4. Snabbväxande CSR? : En studie om gasellföretags CSR-arbete parallellt med den snabba tillväxttakten
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Kraven på Corporate Social Responsibility i företag ökar till följd av ökad medvetenhet i samhället. Högst är påtryckningarna på stora företag, men det innebär inte att små- och medelstora företag inte ställs inför krav. Utmaningar med implementering av CSR har dock en tendens att påverka mindre företag mer. LÄS MER
5. Are You Creating Socially Responsible Visual Communication? : An Exploratory Study of Fashion Companies’ External Social Responsibility on Instagram: A Marketer’s Perspective
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background: Following the development of digitalization and the emergence of social media a lot of attention has been drawn upon how these platforms are influencing the fashion industry and fashion marketing. As society is becoming more ethics and health conscious, fashion companies’ visual representations in social media are drawing more attention - who is represented and how are these representations portrayed. LÄS MER