Sökning: "csr motivation anställda"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden csr motivation anställda.

  1. 1. Ledarskap och motivation för ett lyckat engagemang till CSR hos anställda : Kvantitativ studie inom banksektorn i Sverige

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Forsell; Julia Johansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; employees; engagement; leadership; motivation; banking sector; Corporate Social Responsibility CSR ; anställda; engagemang; ledarskap; motivation; banksektorn;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is a frequently discussed topic in the banking sector, not least because of the financial crisis in 2008 where banks needed to rebuild their reputation. Society at large is asserting the banks' obligation to work with CSR since they hold a key position in society's economy. LÄS MER

  2. 2. CSR och dess inverkan på anställdas motivation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elsa Castensson; Sofia Holmbeck; Axel Nilervall; [2022]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibility; motivation; employee empowerment; inre motivation.; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: CSR och dess inverkan på anställdas motivation Seminariedatum: 2 juni 2022 Kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 hp Författare: Elsa Castensson, Sofia Holmbeck och Axel Nilervall Handledare: Olof Hallonsten Fem nyckelord: CSR, corporate social responsibility, motivation, employee empowerment, inre motivation Forskningsfråga: Hur upplever anställda på två svenska företag att arbetsplatsens CSR-arbete påverkar deras motivation? Syfte: Studien syftar till att undersöka samt skapa en djupare förståelse för hur anställda upplever företagets CSR-arbete, samt huruvida detta påverkar deras motivation. Vi ämnar bidra till kunskap inom den teoretiska forskningen angående kopplingen mellan motivation och CSR, för att undersöka anställdas upplevda motivation i samband med företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  3. 3. CSR-arbete & arbetsmotivation -En fallstudie om Corporate Social Responsibility–arbete, anställdas arbetsmotivation ochmöjligheten till aktörskap på företaget Husqvarna

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Rebecka Berg; Agnes Edlund; [2021]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; work motivation; structuration theory; social exchange theory; agency; Corporate Social Responsibility; CSR; arbetsmotivation; struktureringsteorin; sociala utbytesteorin; aktörskap;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility has become an increasingly important aspect for companiesto consider. Partly because it attracts customers and investors, and partly because societyplaces higher demands on companies to act as good citizens. LÄS MER

  4. 4. Att sälja ekologiska produkter : motivation, identifikation och kunskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Möller; Amanda Nejadi; Isabella Thisell; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Motivation; Identification; Organic produce; Sustainability; Corporate Social Responsibility; Motivation; Identifikation; Ekologisk hållbarhet; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Den här studien visar resultatet av vår studie på hur att arbeta på företag som säljer ekologiska produkter påverkar anställdas motivation och identifiering med företaget. Vidare utreder den vilken roll kunskap om ekologisk hållbarhet spelar i relation till motivation och identifikation. LÄS MER

  5. 5. What Influences Employees to Become Digital Advocates? : A Quantitative Study of the Relationship Between Employer Branding and Digital Employee Advocacy in Industrial Organisations

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Josefin Ilic; Matilda Tranell; [2018]
    Nyckelord :Digital employee advocacy; employee advocates; social media; employer branding; organisational commitment; industrial organisations; brand advocacy; communication strategy.; Digitala förespråkare; anställda som förespråkare; sociala medier; employer branding; organisationsengagemang; industriella organisationer; varumärkesstrategi; kommunikationsstrategi.;

    Sammanfattning : Since the introduction of social media, the corporate communication landscape has changed significantly, and thus organisations need to find new innovative ways to communicate. One emerging strategy is digital employee advocacy, which ultimately means that employees voluntarily endorse their employers on social media platforms. LÄS MER