Sökning: "csr och employer branding"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden csr och employer branding.
1. Personalretention med hjälp av corporate social responsibility : En kvalitativ studie om sambandet mellan socialt ansvarstagande, kommunikation av socialt ansvarstagande och employer branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund och syfte: Dagens ökande krav på företag gör att de måste ta samhällsansvar för att hantera utmaningen att behålla personal. Att företag tydliggör sin syn gällande socialt ansvarstagande är en del av employer branding och ett sätt att göra detta är genom kommunikation. LÄS MER
2. The Influence of CSR Initiatives on Gen Z's Perception of Firms: A Qualitative Study : Exploring the Impact of Corporate Social Responsibility on the Favourability of Potential Gen Z Employees
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Purpose: This study aims to explore the relationship between CSR initiatives and the job preferences of educated Gen Z members. This study also aims to provide insights into how organisations can attract and retain top Gen Z talent by implementing CSR initiatives and thus maintain their competitive advantage in the job market. LÄS MER
3. Socialt ansvarstagande i den svenska modebranschen - En komparativ studie av företag i varierande storlek
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På grund av medial kritik som riktats mot modebranschen har det blivit en självklarhet för många företag inom branschen att implementera Corporate Social Responsibility (CSR). CSR är ett frivilligt ansvarstagande som saknar tydliga riktlinjer, vilket skapat skillnader i hur CSR praktiseras inom företag. LÄS MER
4. CSR som en del av employer branding : En studie kring framtidens arbetskraft och deras värderingar gällande hållbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : SYFTE: För att bidra med vidare förståelse kring vad som attraherar framtida arbetskraft på en konkurrensutsatt arbetsmarknad är syftet med uppsatsen att utreda hur Corporate social responsibility påverkar arbetsgivarvarumärket och således attraktionskraften hos företag. TEORI: Corporate social responsibility (CSR) har tidigare visat sig vara en starkt bidragande faktor till attraktivitet hos företag. LÄS MER
5. Generation Z:s uppfattning om företags attraktivitet utifrån tre aspekter
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Den rådande klimatdebatten har resulterat i att människor ställer högre krav på företag i att inte enbart vara vinstdrivande utan även fokusera på vad företag kan göra för att bidra till ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet. Samtidigt som det ställs högre krav på företagen i att agera hållbart, existerar även en utmaning för företag i Sverige att attrahera framtida arbetskraft, som nu utgörs av Generation Z. LÄS MER