Sökning: "csr och employer branding"
Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden csr och employer branding.
11. Employer branding och Corporate Social Responsibility : En studie om hur CSR kan stärka ett företags employer brand
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : En värdefull tillgång för företag är dess anställda. Samtidigt växer efterfrågan på arbetskraft och många företag har problem med att anställa rätt personal. LÄS MER
12. Hur använder företag CSR i rekryteringsprocessen och för att påverka deras image som arbetsgivare? : En kvalitativ fallstudie på tre hållbarhetsfö̈retag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att med hjälp av lämpliga teorier och intervjuer med företag erbjuda en förståelse kring hur företag använder Corporate Social Responsibility i deras rekryteringsprocess samt hur innehållet används för att påverka företagets image som arbetsgivare .... LÄS MER
13. Arbetstidsförkortning för att stärka ett företags employer branding : i ett samhälle där CSR får allt större betydelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
14. What Influences Employees to Become Digital Advocates? : A Quantitative Study of the Relationship Between Employer Branding and Digital Employee Advocacy in Industrial Organisations
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Since the introduction of social media, the corporate communication landscape has changed significantly, and thus organisations need to find new innovative ways to communicate. One emerging strategy is digital employee advocacy, which ultimately means that employees voluntarily endorse their employers on social media platforms. LÄS MER
15. Den nya generationens preferenser för employer branding - En kvalitativ studie med kommunikationsstudenter på svenska universitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att öka kunskapen om hur organisationer kan använda em-ployer branding i sin kommunikation för att attrahera ny talang. Tidigare forskning kring extern employer branding är huvudsakligen fokuserad på arbetskraft som redan är etablerad på arbetsmarknaden, och dessutom finns mycket få studier i en svensk kontext. LÄS MER