Sökning: "csr och employer branding"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden csr och employer branding.

  1. 11. Employer branding och Corporate Social Responsibility : En studie om hur CSR kan stärka ett företags employer brand

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lovisa Josbrant; Ina Nederstedt; [2019]
    Nyckelord :employer branding; corporate social responsibility; extern kommunikation;

    Sammanfattning : En värdefull tillgång för företag är dess anställda. Samtidigt växer efterfrågan på arbetskraft och många företag har problem med att anställa rätt personal. LÄS MER

  2. 12. Hur använder företag CSR i rekryteringsprocessen och för att påverka deras image som arbetsgivare? : En kvalitativ fallstudie på tre hållbarhetsfö̈retag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)

    Författare :Henry Nielsen; Anton Dusén; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Employer Branding; Rekryteringsprocessen; Person Organizational Fit; Signal Theory; Human Resource Management;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att med hjälp av lämpliga teorier och intervjuer med företag erbjuda en förståelse kring hur företag använder Corporate Social Responsibility i deras rekryteringsprocess samt hur innehållet används för att påverka företagets image som arbetsgivare  .... LÄS MER

  3. 13. Arbetstidsförkortning för att stärka ett företags employer branding : i ett samhälle där CSR får allt större betydelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Annie Johansson; Jeanette Magnusson; [2019]
    Nyckelord :Arbetstidsförkortning; reducerad arbetsdag; employer branding; CSR;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. What Influences Employees to Become Digital Advocates? : A Quantitative Study of the Relationship Between Employer Branding and Digital Employee Advocacy in Industrial Organisations

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Josefin Ilic; Matilda Tranell; [2018]
    Nyckelord :Digital employee advocacy; employee advocates; social media; employer branding; organisational commitment; industrial organisations; brand advocacy; communication strategy.; Digitala förespråkare; anställda som förespråkare; sociala medier; employer branding; organisationsengagemang; industriella organisationer; varumärkesstrategi; kommunikationsstrategi.;

    Sammanfattning : Since the introduction of social media, the corporate communication landscape has changed significantly, and thus organisations need to find new innovative ways to communicate. One emerging strategy is digital employee advocacy, which ultimately means that employees voluntarily endorse their employers on social media platforms. LÄS MER

  5. 15. Den nya generationens preferenser för employer branding - En kvalitativ studie med kommunikationsstudenter på svenska universitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fanny Måhlgren Radibratovic; Linnéa Berglund; [2017]
    Nyckelord :employer branding; Edwards; visualisering; extern kommunikation; sociala medier; identitet; image; CSR; visualization; external communication; social media; identity; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att öka kunskapen om hur organisationer kan använda em-ployer branding i sin kommunikation för att attrahera ny talang. Tidigare forskning kring extern employer branding är huvudsakligen fokuserad på arbetskraft som redan är etablerad på arbetsmarknaden, och dessutom finns mycket få studier i en svensk kontext. LÄS MER