Sökning: "csr och employer branding"

Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden csr och employer branding.

  1. 6. ÄR EN OFFENTLIG ORGANISATION MERÄN BARA ETT SKYLTFÖNSTER? : En fallstudie gällande kommunikationen av CSR integrerat medarbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Larsson; Linn Bourdin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; CSR; Hållbar utveckling; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: I dagens litteratur och organisationer finner vi att människan ärorganisationens viktigaste resurs, utan dem finns inget förutom en tom lokal. De människorvars yrke är inom vården, är en av samhällets viktigaste resurser. LÄS MER

  2. 7. Är en offentlig organisation mer än bara ett skyltfönster? : En fallstudie gällande kommunikationen av CSR integrerat med arbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Larsson; Linn Bourdin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; CSR; Sustainable development; Internal communication; Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; CSR; Hållbar utveckling; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: I dagens litteratur och organisationer finner vi att människan är organisationens viktigaste resurs, utan dem finns inget förutom en tom lokal. De människor vars yrke är inom vården, är en av samhällets viktigaste resurser. LÄS MER

  3. 8. Hållbar och attraktiv? - En kvalitativ studie om hållbarhet i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Gabriella Johansson; Amanda Törn; [2019-09-03]
    Nyckelord :Employer branding; Sustainability; CSR; Recruitment;

    Sammanfattning : This study examines how five of the largest, swedish companies work with corporate social responsibility (CSR) and sustainability. The current study investigates how the companies present their work with sustainability in their annual sustainability reports. LÄS MER

  4. 9. Corporate Social Responsibility som en del av arbetsgivarvarumärket : Anställdas uppfattning av arbetsgivarvarumärket, med CSR som en integrerad del, samt avsikter att stanna kvar inom företaget

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tobias Grönlund; [2019]
    Nyckelord :CSR; Employer Branding; Employer branding; Employer attractiveness; Arbetsgivarvarumärke; Corporate social responsibility; Hållbar utveckling; Value congruence; Intention to stay;

    Sammanfattning : I dagens läge med ökad konkurrens om att dels attrahera men också behålla en kompetent arbetskraft, så står företag inför stora utmaningar. Att behålla anställda inom företaget är idag en hög prioritet då kostnaderna för att ersätta anställda är stora. LÄS MER

  5. 10. Walk the talk – för en trovärdig hållbarhetsprofilering : En förklarande studie om sambandet mellan internal-external brand alignment och employee advocacy

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Madelene Eriksson; Lisa Thörn; [2019]
    Nyckelord :Sustainability marketing; Employee advocacy; Internal marketing; Brand; Hållbar marknadsföring; Employee advocacy; Intern marknadsföring; Förtroende; Brand commitment; Employer branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet och CSR är idag en självklarhet i många nordiska företag. Under de senaste åren kan även en ökning konstateras i konsumenters vilja att betala mer för hållbara produkter. LÄS MER