Sökning: "csr stadium"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden csr stadium.

  1. 1. Tre företags syn på idrottssponsring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lisa Björklund; [2021]
    Nyckelord :sport; sponsorship; csr sponsoring; sroi; sport sponsorships;

    Sammanfattning : Sponsorships related to sports is a type of marketing that’s occupying more space in today’s corporate climate. Investing in sports benefits companies in multiple ways, such as exposure, increased sales and as a way of taking social responsibility. LÄS MER

  2. 2. CSR – framtidensstrategiska vinnare? : En fallstudie om hur företagsavdelningarintegrerar CSR-strategi

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Joachim Eriksson; Oscar Junling; [2018]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Strategy; Organization; Coordination; Integration; Corporate Social Responsibility; CSR; Strategi; Organisation; Samordning; Integration;

    Sammanfattning : Problemformulering: Författarna har inte identifierat forskning om CSR-strategi utifrån ett avdelningsperspektiv. Kunskapsluckan studien vill undersöka är därför företagsavdelningars drivkrafter att arbeta med CSR, likheter och skillnader mellan avdelningars CSR-arbete och hur de samordnas. LÄS MER

  3. 3. CSR – framtidens incitament? : En fallstudie om framgångsrikt CSR-arbete är ettlikvärdigt incitament för anställda som monetäraincitament.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Joachim Eriksson; Oscar Junling; [2017]
    Nyckelord :CSR; non-monetary incentive; monetary incentive; motivation; corporate governance; CSR; icke-monetärt incitament; monetära incitament; motivation; företagsstyrning;

    Sammanfattning : Incitament som styrningsmedel är idag en viktig del i ett företags arbete för att bidra till ökad produktivitet och effektivitet hos sina anställda. Både de monetära och icke-monetära incitamenten har i tidigare studier visat höja anställdas motivation. LÄS MER

  4. 4. Communicating - what and to whom? : A Qualitative Study of Stadium's CSR Practice and External Communication

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Esma Muhic; Sofia Lundberg; [2016]
    Nyckelord :CSR; Reputation management; Stakeholder theory; Stadium;

    Sammanfattning : This report discusses the subject of corporate social responsibility (CSR) and CSR communication at Stadium. The study’s purpose is to study the role of sustainability in corporate social responsibility. This is executed through studying how Stadium chooses to communicate their sustainability practices externally. LÄS MER

  5. 5. CSR och svensk elitidrott : en studie av de allsvenska fotbollsklubbarnas sociala verksamhet

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Tobias Vesterberg; [2015]
    Nyckelord :CSR; Social responsibility; Economic responsibility; Environmental responsibility; Football clubs;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify and compare the Swedish elite football clubs CSR work by investigating their economic, environmental and social efforts. Method: The paper has been completed with the help of a document study and two complementary interviews. LÄS MER