Sökning: "csr teoretisk referensram"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden csr teoretisk referensram.

  1. 1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  2. 2. CSR som konkurrensmedel : Hur ansvarstagande gällande hållbarhet kan påverka konkurrenskraften

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Viktor Holmqvist; Tobias Troxén; [2023]
    Nyckelord :CSR; SUSTAINABILITY; AMBITION; ROAD FREIGHT; STRATEGY; ENVIROMENTAL; COMPETETIVE; CSR; HÅLLBARHET; AMBITION; VÄGTRANSPORT; STRATEGI; EKOLOGISK; KONKURRENS;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur företag kan använda sig av CSR för att skapa konkurrenskraft. För att undersöka och svara på syftet etablerades tre frågeställningar som djupare gav svar på syftet. LÄS MER

  3. 3. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alma Sander; Carl Lindblad; [2023]
    Nyckelord :CSR; young consumers; social responsibility; strategic communication; sustainable brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER

  4. 4. Transporter och vägen till en grönare framtid

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Didrik Bjurling; Karl Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Grön logistik; CSR; kundkrav; hållbara transporter; variabler vid val av transportör; GLP.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Transporter och vägen till en grönare framtid - En kvalitativ studie ur ett tillverkningsföretags perspektiv Nivå: Kandidatuppsats i Logistics Service Management, VT 2023 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Syfte och frågeställning: Studiens syfte är att undersöka hur ett tillverkande företag inom byggindustrin ställer krav på transporter och transportörer utifrån de ökade hållbarhetskraven. Även hur valbeteendet förändras till följd av ökade krav och lagar från diverse intressenter. LÄS MER

  5. 5. Implementering och arbete med strategisk CSR : Vad, vem och hur

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Mohamad Nour Astambli; Jacob Vahér; [2022]
    Nyckelord :CSR; strategic CSR; implementation and work; CSR; strategisk CSR; implementering och arbete;

    Sammanfattning : 1. Inledning: Hållbarhet blir alltmer aktuellt i dagens samhälle, och företag spelar en stor roll för den globala hållbarheten. Sättet som företag kan uppnå hållbarhet är genom att jobba med Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER