Sökning: "cultural and creative industries"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden cultural and creative industries.

  1. 1. F ÅR KULTUREN PLATS I G ÖTEBORG ? En studie om kulturverksamheters förutsättningar och betydelse för Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Isra El-Mahmadi; Sara Nordeman; [2023-05-05]
    Nyckelord :Cultural workers; creative class; gentrification; precarious work;

    Sammanfattning : The aim of this candidate thesis is to examine the adversities experienced by employees in the cultural and creative sectors in the city of Gothenburg, Sweden. A second aim of the thesis is furthermore to discuss to what extent the work of the employees, and the cultural and creative institutions they are employed in, contribute value to the public life of the ci ty. LÄS MER

  2. 2. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. The Cultural Sector and Development in Mozambique : An exploration through depoliticization theories

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management; Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Clara Pavon Estradé; [2023]
    Nyckelord :Cultural sector; Mozambique; international development; creative and cultural industries; depoliticization; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines the intersection between the cultural sector and international development in Mozambique, focusing on the practical implications of the increased attention given to the sector and the depoliticization processes that have emerged. Three research questions are addressed: - What are the practical implications of the increased attention given to the cultural sector by international development agencies in Mozambique? - How does the depoliticization of the Mozambican cultural sector manifest itself? - How do these depoliticization processes reflect broader dynamics between the cultural sector and development in Mozambique? Qualitative methods, including semi-structured interviews and document analysis, were used to analyze Mozambique’s cultural sector. LÄS MER

  4. 4. Island innovation: Exploring External Linkages in Gotland’s Film Industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Can Yamanoglu; [2023]
    Nyckelord :Cultural and creative industries; differentiated knowledge bases; external linkages; film industry; Gotland; regional innovation system; Social Sciences;

    Sammanfattning : Cultural and creative industries have been prominent topics of academic and policymaking discussions over the past two decades. However, existing literature has predominantly concentrated on urban and metropolitan regions, neglecting peripheral regions. LÄS MER

  5. 5. ATT TALA MED BÖNDER PÅ BÖNDERS VIS OCH MED DE LÄRDE PÅ LATIN?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sara Sekund; [2022-08-16]
    Nyckelord :Social Fields Theory; Scandinavian Neoinstitutional theory; communication; organizational communication; collaboration; cultural arts; business; understanding;

    Sammanfattning : Executive Summary Unlike the business industries, which thrive upon economic purposes, cultural arts industries are often described being artistic and complex. In Sweden, good communication between business and cultural arts has been recognized as necessary for both parties to succeed in society. LÄS MER