Sökning: "cultural aspects of international business"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden cultural aspects of international business.

  1. 1. Lagom, the key to a sustainable business? : The role of lagom within international business and its impact on environmental sustainability: A qualitative study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Hugo Jansson; Linus Krebser; [2023]
    Nyckelord :International Business; Business culture; Sustainability; Lagom; Leadership culture;

    Sammanfattning : With the rising importance of environmental sustainability, there is a growing need for solutions. Some research indicates that Sweden is performing well in environmental sustainability and the Swedish concept of lagom has been trending in recent years due to its usefulness in leadership. LÄS MER

  2. 2. The responsibilities of LKAB to respect the rights of the Sami people - a Business and Human Rights perspective on access to remedy in the Swedish mining sector

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Izabell Zaza; [2023]
    Nyckelord :public international law; state-owned-enterprises; business and human rights; indigenous peoples; Sweden; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In 2023, the Swedish state-owned enterprise LKAB revealed that it had found Europe’s largest deposit of critical minerals, which are needed in green technology. Being located on indigenous territory, a mine would impact the migration of reindeers, a Sami practice which form the basis of their culture and status as indigenous peoples under international law. LÄS MER

  3. 3. Cross-cultural training and cultural adjustment: Proposing an optimal CCT program.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Chrysiida Psarri; [2022-09-29]
    Nyckelord :cross-cultural training; cross-cultural adjustment; intercultural competence; intercultural communication; language training; acculturation; organizational support; immigration; migration; expatriation.;

    Sammanfattning : Abstract Title: Cross-cultural training and cultural adjustment: Proposing an optimal CCT program. Author: Chrysiida Psarri Supervisor: Joseph Trotta Abstract: The increasing development of international business has had a direct impact on global mobility, making the relocation and cross-cultural adjustment of immigrants, migrants and expatriates, an urgent matter. LÄS MER

  4. 4. Vilka likheter och skillnader finns mellan svenska och internationella skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering? : En kvantitativ innehållsanalys av 17 skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering utifrån GRIs miljömässiga indikatorer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Enes Mamudi; Hannes König; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainability report; GRI; Forestry; Forestry industry; Institutional theory; Quantitative content analysis.; Hållbarhet; Hållbarhetsrapport; GRI; Skogsbruk; Skogsbruksindustrin; Institutionell teori; Kvantiativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Titel: Vilka likheter och skillnader finns mellan svenska och internationella skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering? En kvantitativ innehållsanalys av 17 skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering utifrån GRIs miljömässiga indikatorer. Nivå: C-uppsats 15hp inom Civilekonomprogrammet Författare: Enes Mamudi & Hannes König Handledare: Cristoffer Lokatt Examinator: Pia Nylinder Datum: 28/03-2022 - 05/06-2022    Syfte: Tidigare studier har visat att hur företag hållbarhetsrapporterar skiljer sig beroende på bransch och land (Holder-Webb, Cohen, Nath & Wood 2009; Tate, Ellram & Kirchoff 2010; Gamerschlag, Möller & Verbeeten 2010; Bouvain & Chen 2009). LÄS MER

  5. 5. To what extent does ethnic marketing theories apply to multi-ethnic consumers? : A qualitative study examining the impact of the consumer acculturation process on ethnic marketing within a multi-ethnic country (Sweden)

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Albin Hedstål; Ranim Chihabi; Eddy Nganji; [2022]
    Nyckelord :Business administration; International Business;

    Sammanfattning : Ethnic marketing highlights the significance of ethnic and cultural influence on the perception of the advertisement by the end customer. Ethnic marketing has existed for a long time, companies worldwide have been trying to excel at implementing ethnic marketing in an effort to target ethnic minorities. LÄS MER