Sökning: "culture marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 581 uppsatser innehållade orden culture marketing.

  1. 6. Engaged Employees in Energy Conservation : exploring how to get there

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Linnea Bedoire; Maria Nordling; [2023]
    Nyckelord :community-based social marketing; pharmaceutical industry; employee engagement; energy conservation; intervention; workplace; norms; pro-environmental behaviors;

    Sammanfattning : Energy consumption is one of the major contributors to greenhouse gas emissions and to climate change. Renewable energy sources are one way of mitigating the problem, but behavioral change and reductions in consumption are also required. LÄS MER

  2. 7. The complexity of cancel culture: : Unveiling the personal and social drivers that influences the decision to cancel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Najda Gvozden; Lovisa Zetterlind; [2023]
    Nyckelord :cancel culture; social media; canceled influencers; influencer marketing; social norms; moral transgression; social justice; social identity theory; theory of planned behavior;

    Sammanfattning : The rise of social media has emerged the social phenomena called cancel culture, where individuals hold influencers and endorsed brands accountable for perceived immoral actions. Cancel culture originates from a desire for social justice, where the consequences of those cancelled could be temporary and long-lasting reputational damage. LÄS MER

  3. 8. Inget sitter i väggarna – Organisationskultur och ledarskap : Vägen till hållbart ledarskap inom vård och omsorg

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Alma Agic; Erika Norlander Ekberg; [2023]
    Nyckelord :Organizational Culture; Workplace Culture; First Line Manager; Sustainable Leadership; Psychological Security; Diversity; organisationskultur; arbetsplatskultur; förstalinje chef; hållbart ledarskap; psykologisk trygghet och mångfald;

    Sammanfattning : I Sverige finns ett gemensamt mål att bedriva en god och lika vård på lika villkor för alla. Vård- och omsorgssektorn står inför stora framtida utmaningar utifrån kompetensförsörjningen för att kunna bedriva en god vård. LÄS MER

  4. 9. Balenciagas provokativa uttryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Vanessa Moreno; [2023]
    Nyckelord :Branding; Postmodernism; Postmodern fashion; Balenciaga; Avant-garde; Hyperreality; Semiotics; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This essay aims to analyse the reason behind Balenciaga's success through a strong brand identity and branding strategies. As well as researching the importance of their visual expression in connection to their staging of identity with postmodern characteristics. LÄS MER

  5. 10. #TikTokmademebuyit : En kvalitativ studie om hur reklam på TikTok påverkar användarnas attityder, konsumentbeteende och varumärkeskännedom.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Selma Ottosson; Sara Johansson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; consumer behaviour; advertising; attitudes; brand awareness; user-generated content; word of mouth; algorithms; influencer marketing; infeed ads; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following bachelor thesis aims to investigate how advertising on the social media application TikTok affects attitudes, consumer behaviour and brand awareness among their users aged 18-23 in Sweden. The ambition of the study is to contribute with research on how advertising is being recieved by TikTok's users, regarding attitudes and consumer behaviour, and establishing whether it is a successful marketing method to generate brand awareness. LÄS MER