Sökning: "curricula"

Visar resultat 11 - 15 av 401 uppsatser innehållade ordet curricula.

  1. 11. The evolution of listening comprehension in Swedish policy documents for EFL between 1970 and 2022. : A content analysis of EFL policies for upper secondary school

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Randy Younan; [2023]
    Nyckelord :Listening comprehension; English; curricula; educational policies; development; globalization;

    Sammanfattning : This paper aims to examine the evolution of the depiction of listening comprehension in Swedish curricula and attached policy documents for upper-secondary schools from the 1970s onwards to the contemporary ones by analyzing the content and placing it in relation to curriculum theory. The research approach for this paper was inductive since the prior knowledge in this field was limited. LÄS MER

  2. 12. La fraseología y su componente sociocultural: perspectivas del profesorado sobre su enseñanza en el aula de ELE en Suecia. Metodología y retos.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Cristina Fouces Canel; [2023]
    Nyckelord :Phraseology; sociocultural competence; SFL in Sweden; phraseodidactics; Fraseología; competencia sociocultural; ELE en Suecia; fraseodidáctica;

    Sammanfattning : La importancia de enseñar fraseología en la clase de ELE es algo que se ha señalado en los últimos años dada su importancia para la adquisición de la competencia comunicativa y de otras competencias claves como la sociocultural. El propósito de este estudio es determinar, mediante una encuesta, cómo enseñan los profesores de ELE en Suecia la fraseología y su componente sociocultural y cuáles son los retos a los que se enfrentan los profesores de ELE en Suecia a la hora de introducir el lenguaje idiomático en el aula. LÄS MER

  3. 13. Female Entrepreneurship in Europe : How do socioeconomic and individual factors influence female entrepreneurial activity in Europe?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Carina Wienecke; Henrik Berntsson; [2023]
    Nyckelord :female entrepreneurship; socioeconomic factors; individual factors; GEM; European countries; panel data study;

    Sammanfattning : Background: Despite the societal progress made in recent decades, a gender gap in entrepreneurship persists. In Europe, there are fewer female entrepreneurs than male entrepreneurs. This issue is significant as female entrepreneurship substantially impacts economic development and social well-being. LÄS MER

  4. 14. Effekter av digitaliseringen i skolan : En analys utifrån det sociokulturella perspektivet och begreppen habitus och kapital

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sara Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Information technology; effects; school; performance; information and Communication technology; ICT;

    Sammanfattning : Digitization in society is increasing and has meant that school curricula now include paragraphs ondigital competence. How this is implemented in the classrooms varies, which has consequences forlearning. The purpose of this essay is to, through a research overview, investigate the effects of ITsolutions in school. LÄS MER

  5. 15. LABORATIONSSEKVENS MER ÄPPELJUICE : En utveckling av en lärarhandledning för en laborationssekvens som inkluderar en öppen laboration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Sara Basmaci; Tamara Makadsi; [2023]
    Nyckelord :Laboration sequence; inquiry-based laboration; closed laboration; the scientific method; teacher s guide; Laborationssekvens; öppen laboration; sluten laboration; ett naturvetenskapligt arbetssätt; lärarhandledning;

    Sammanfattning : John Deweys teori “learning by doing” synliggörs i svenska läroplaner, exempelvis för Naturvetenskapsprogrammet, där samspelet mellan teori och praktiskt arbete betonas i examensmålen. Laborationer och experiment bör utgöra en central del i kemiundervisningen. LÄS MER