Sökning: "curriculum code"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden curriculum code.

  1. 1. Geografiundervisning som sätter klimatnödläget i centrum : En kvalitativ studie om ämnes- och läroplanens aktualitet gentemot vetenskaplig forskning om miljö- och klimatundervisning i gymnasiekursen geografi 1

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Johan Sand; [2024]
    Nyckelord :Geografisk ämnesdidaktik; Kritisk diskursanalys; Ämnes- och Läroplan; Läroplansteori; Aktörer; Hållbar utveckling; Klimat- och Miljöundervisning; ESD; Hegemoni; Inställning; Klimatnödläge; Antropocen;

    Sammanfattning : This study aims to investigate and analyse the knowledge gap between the Swedish high school and geography syllabus, on one hand, and scientific research on the other. This study is emphasizing on the need for a future-oriented approach in the Swedish curriculum, which is needed to address future challenges. LÄS MER

  2. 2. Can secular practice and education revive interest in religion in secular Sweden? : A study on the impact of secularism on religious education in Sweden

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :MOHD NURUL MOMEN; [2023]
    Nyckelord :Islam: A monotheistic religion characterized by the doctrine of absolute submission to God and reverence for Muhammad as God s chief and last prophet. Islamism: A movement advocating the social and political establishment of Islamic fundamentalism. Quran: The sacred text of Islam; divided into 114 chapters; or suras: revered as the word of God; dictated to Muhammad by the archangel Gabriel and accepted as the foundation of Islamic law; religion; culture; and politics. Secularism: Free from preconceived notions and critical influences and allows one to see oneself as equal to another. It is in this context as indifference to or rejection or exclusion of religion and religious considerations. Religion: A unified system of beliefs and practices relative to sacred things. Or a set of beliefs concerning the cause; nature; and purpose of the universe; especially when considered as the creation of a superhuman agency or agencies; usually involving devotional and ritual observances; and often containing a moral code governing the conduct of human affairs.;

    Sammanfattning : Abstract: The thesis shows that there are no religious barriers in Sweden. It is entirely possible to teach religion in a secular way. LÄS MER

  3. 3. Tillsammans räddar vi liv? : En studie om HLR i skolan årskurs 7-9

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Ellen Pettersson; Johanna Söderqvist; [2023]
    Nyckelord :Cardiopulmonary resuscitation; CPR; school; physical education and health; teaching; teachers; grades 7-9; Hjärt-lungräddning; HLR; skola; idrott och hälsa; undervisning; lärare; årskurs 7-9;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att undersöka hur undervisning i hjärt-lungräddning kommer till uttryck i ämnet idrott och hälsa. För att uppnå studiens syfte kommer följande frågeställningar att besvaras: Hur tolkar lärare i ämnet idrott och hälsa styrdokumenten vad gäller HLR i årskurs 7-9? Hur undervisar lärare i HLR i årskurs 7-9? Vilka förutsättningar har lärare i idrott och hälsa att bedriva undervisning i HLR i årskurs 7-9?  Metod: Studiens metod är en kvalitativ ansats, varpå datainsamling har genomförts med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. ”Alltså IT är världens framtid!” : En studie om gymnasieelevers förväntningar på programmeringsundervisningen på Teknikprogrammet och vad som motiverat dem till gymnasievalet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Martin Loman; [2022]
    Nyckelord :programming; upper secondary school; motivation; educational choices; technology studies; programmering; gymnasium; motivation; gymnasieval; teknikprogrammet;

    Sammanfattning : Programmering och datalogiskt tänkande införs i allt fler länders läroplaner. I svensk grundskola skall eleverna få lära sig visuell programmering och datalogiskt tänkande men det är inte tydligt inskrivet att de ska få lära sig textbaserad programmering (Skolverket, 2021a). LÄS MER

  5. 5. Teachers' Perceptions of Translanguaging in English Teaching in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mimmi Karlberg; Jonathan Eriksson; [2022]
    Nyckelord :code-switching; first language; L1; multilingualism; perceptions; second language; translanguaging;

    Sammanfattning : The role of students’ first language (L1) in second and foreign language teaching has been an issue within language teaching. Whether to use the students’ L1 is a conflicted matter whereas certain teaching theories collide with actual practices. LÄS MER