Sökning: "curriculum in Swedish as Second Language 1"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden curriculum in Swedish as Second Language 1.

  1. 1. Literature in EFL : A qualitative study of how EFL upper secondary school teachers in Sweden reflect on the uses of literature in EFL

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Maja Näslund; [2024]
    Nyckelord :second language learning; Swedish upper secondary school; English as a foreign language; Swedish National Curriculum; literature teaching;

    Sammanfattning : Research shows that there are several benefits that can be extracted from the usage of literature in EFL. The question is which benefits teachers tend to make use of in their classrooms. LÄS MER

  2. 2. Skönlitteraturens roll i styrdokument och läroböcker : En komparativ studie mellan svenska som andraspråk 1 och svenska 1 på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Sara Odhner; [2021]
    Nyckelord :skönlitteratur; litteraturläsning; svenska; svenska som andraspråk; andraspråksinlärning; läromedelsanalys; innehållsanalys; lärobok; styrdokument; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : I studien jämfördes styrdokument och läroböcker för kurserna SVA 1 och SVE 1 på gymnasiet. Syftet var att undersöka om de skillnader som finns mellan SVA 1 och SVE 1 vad gäller det skönlitterära momentet är baserade på aktuell andraspråksforskning. LÄS MER

  3. 3. The Impact of MALL on English Grammar Learning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Elina Johansson; Marija Cukalevska; [2021]
    Nyckelord :MALL; Mobile-Assisted Language Learning; grammar; ESL; English as a second language; EFL; English as a foreign language; language learning; student attitude; student perceptions; student thoughts; student beliefs;

    Sammanfattning : The purpose of this paper was to explore how grammar learning in the English as a second or foreign language classroom can be improved. Our aim was twofold: (1) to investigate the possible effect of implementing Mobile-Assisted Language Learning (MALL) on students’ grammar learning in the Swedish upper secondary level education, and (2) to find out what students’ attitudes are towards such an implementation and how it can impact student motivation. LÄS MER

  4. 4. Prospects for Evidence-Based L2 Chinese Teaching Practice in Sweden: A Progression Sequence Analysis of Grammatical Items in Chinese Textbooks

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteterna

    Författare :Stella Zoé Louise Lundqvist; [2020]
    Nyckelord :Teaching Chinese as a Second Language TCSL TCFL ; Swedish Education; Textbook Analysis; Acquisition Order; Processability Theory; Learnability; Second Language Acquisition L2A SLA ; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This study was motivated by the current vulnerable status of Chinese taught as a second language in Swedish gymnasium education, calling for further knowledge on how theories on second language (L2) acquisition can benefit instruction on L2 Chinese. Since language textbooks often constitute the curriculum in Swedish classrooms, two Chinese textbooks were targeted for analysis in terms of the sequencing of grammatical content in relation to learner readiness. LÄS MER

  5. 5. Retorik och talängslan i skolan : Hur hjälper lärare elever att tala i klassrummet?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Henrik Palmersjö; [2019]
    Nyckelord :Teachers; Communication apprehension; Rhetoric; Students; Lärare; talängslan; retorik; elever;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out more about how language teachers can improve and change the teaching of rhetoric with focus on communication apprehension. The study aims primarily at teachers in the Swedish subject and teaching in rhetoric. LÄS MER