Sökning: "curriculum in other countries"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden curriculum in other countries.

  1. 1. Mellan raderna - En kunskapsöversikt om synen på islam i svenska läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Rebecca Odh; Emma Jacobsson; [2024]
    Nyckelord :Religious education; textbook; School textbooks; Islam textbooks; Läromedelsanalys; läromedel religion; islam; religionsdidaktik;

    Sammanfattning : This essay aims at examine the existing research on textbook analysis of Islamic studies in Swedish religious education (Religionskunskap) and the consequences this may have on education about Islam. The research questions this essay intends to answer are; How is Islam presented in different teaching materials according to previous research?, How are women in Islam portrayed in teaching materials according to previous research? and, What are the consequences of this portrayal of Islam according to previous research?. LÄS MER

  2. 2. Bildämnet i Sverige och Finland En jämförelse mellan de nationella kursplanerna i årskurs 7-9

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Rebecka Hagstedt; [2022-06-01]
    Nyckelord :Curricula; curriculum theory; Visual art; ; Compare countries; ; Finland; Sweden; Course Syllabi in art; Primary school;

    Sammanfattning : The purpose of this article is to draw attention to differences and similarities between the subject visual arts in Sweden and Finland through analysis of syllabi in both countries in certain selected subject areas. Is there a theme that takes up more or less space in one of the countries' curricula? Can Sweden learn anything from Finland and Finland from Sweden? The method for the study has been content analysis and text analysis of the countries' course objectives in five different themes. LÄS MER

  3. 3. ”Alltså IT är världens framtid!” : En studie om gymnasieelevers förväntningar på programmeringsundervisningen på Teknikprogrammet och vad som motiverat dem till gymnasievalet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Martin Loman; [2022]
    Nyckelord :programming; upper secondary school; motivation; educational choices; technology studies; programmering; gymnasium; motivation; gymnasieval; teknikprogrammet;

    Sammanfattning : Programmering och datalogiskt tänkande införs i allt fler länders läroplaner. I svensk grundskola skall eleverna få lära sig visuell programmering och datalogiskt tänkande men det är inte tydligt inskrivet att de ska få lära sig textbaserad programmering (Skolverket, 2021a). LÄS MER

  4. 4. Formative assessments in Swedish elementary school – a study investigating teachers' experiences.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Hannah Blecher; Martin Hörlin; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : According to the curriculum for compulsory school (Skolverket, 2018), it is essential to use formative assessment to support the pupils' progress in their learning. This study's purpose and aim are to give an insight into what extent and how formative assessment is used by teachers to pupils in elementary school. LÄS MER

  5. 5. Den kristna smaken i den svenska skolan och de religioner som inte syns

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Minetta Wilhelmsson; [2022]
    Nyckelord :religious education; students; non-confessional; neutrality; representation; orthodox Christianity; Sweden; Religion Education; Syllabus; Church of Sweden; Lutheran Protestantism;

    Sammanfattning : Many consider Sweden as one of the most secularised countries in the world. While the country is rapidly growing more religiously and culturally diverse there still remains a Lutheran touch in the school curriculum. Skolverket depicts itself as being nondenominational and objective, but many have argued against this statement. LÄS MER