Sökning: "curriculum standards"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden curriculum standards.

  1. 1. Historiekulturens relation till undervisningen : En översikt av forskning som utforskar samspelet mellan historiekultur och undervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kevin Kajjimu; Jakob Altun; [2024]
    Nyckelord :education; history culture; historical representation; influence; students; historiekultur; historisk representation; inflytande; studenter; utbildning;

    Sammanfattning : Through history it becomes possible to examine how societies in the past were structured and what has happened in the past. The school classroom is a common place to get knowledge and understanding of this subject through the history subject, which continually has to make changes to fit the standards of the multicultural society. LÄS MER

  2. 2. Midwifery education in Sub- Saharan Africa – A systematic integrative literature review

    Master-uppsats,

    Författare :Miriam Hyrkäs; My Mowitz; [2023-06-07]
    Nyckelord :Midwifery; Education; ICM Standards for Midwifery Education 2021 ; Sub-Saharan Africa;

    Sammanfattning : Background: Maternal mortality remains a major global health concern, with the highest rate found in Sub-Saharan Africa. There is documented lack of well-trained midwives, hence, a need for increased quality midwifery education to improve maternity care and secure women's reproductive health. LÄS MER

  3. 3. The Dawn of Euro-English : Student and Teacher’s Knowledge and Opinion on Euro-English and the English Standards in Swedish Upper-Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Irmelie Sundfors; [2023]
    Nyckelord :Upper-secondary school; American standard English; British standard English; Euro-English; upper-secondary school teachers; English teaching; Sweden;

    Sammanfattning : Throughout the 1900s, the English subject has gone through massive change in the Swedish school system. The main focus has always been on the British standard, with the United Kingdom as the model for all who study English or educate students. LÄS MER

  4. 4. Vad ges utrymme i läroböcker? : En normkritisk innehålls-och diskursanalys på religionskunskapsinnehållet i läroböcker för årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Tove Syrén; [2023]
    Nyckelord :Religious studies; textbooks; norm-critical analysis; content analysis; discours analysis;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att synliggöra och granska de tre religionerna judendom, kristendom och islam i fyra stycken läroböcker riktade mot årskurs 1-3 med ett normkritiskt perspektiv. Eftersom religionskunskap inte är ett enskilt ämne i de lägre årskurserna, utan är en del av de samhällsorienterade ämnena är det fyra stycken SO-läroböcker som utgör studiens material. LÄS MER

  5. 5. Hybridization of the Self, Colonial Discourse and the Deconstruction of Value Systems : A Postcolonial Literary Theory Perspective of Literature inculpating Colonialism

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Brian Burns; [2021]
    Nyckelord :Postcolonialism; Postcolonial Literary Theory; Hybridization; Walker; Malouf; Phillips; Achebe; Freud; Nietzsche; Bhabha; Siad; McLeod; Barry;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to provide a perspective on literature inculpating colonialism using postcolonial literary theory and method. The subject material incorporates four novels studied during the literature modules for the English course at Högskolan Gävle (HIG). LÄS MER