Sökning: "customer Relationship"
Visar resultat 1 - 5 av 1602 uppsatser innehållade orden customer Relationship.
1. From Disruption to Efficiency: The role of SRM and JIT strategies in Automotive Supply Chains Authors: Jennie
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose - The incessantly progressing automotive industry faces various challenges due to its complex supply chains. This study aims therefore to 1) explore the roots of material supply disruptions in the automotive industry and the challenges of managing these and 2) assess the role of Supplier Relationship Management (SRM) in mitigating these disruptions. LÄS MER
2. Mjuka framgångsfaktorer för införande av ett BI-system i en mellanprojektsrelation mellan kund och systemimplementatör och effekter av dess användning i kundens verksamhet : En fallstudie av Myndigheten för yrkeshögskolan och Atea Sverige
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Business Intelligence (BI) är en central del av modern affärsverksamhet och används för att omvandla rådata till meningsfull information för bättre beslutsfattande. Införande av BI kan möta flera utmaningar som påverkar BI:s effektivitet och framgång. LÄS MER
3. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
4. Ansvar för dröjsmål vid leverans av IT-projekt : En jämförelse mellan standardavtal på IT-rättens område och allmän kontraktsrätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Information technology (IT) is a complex industry to say the least, which is reflected in the large number of failed IT projects. It has been shown that 60% of all IT projects are delayed to some extent. One cannot say with certainty what the reason for this is. LÄS MER
5. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER