Sökning: "customer account profitability"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden customer account profitability.

  1. 1. Food delivery or Forced delivery? A case study on restaurants' business model innovation in response to digital platforms

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emil Clemensson; Wendela Spelmans; [2021]
    Nyckelord :Digital platforms; Gig economy; Business model; Business model innovation;

    Sammanfattning : Digital platforms have prospered since the beginning of the pandemic and radically change how firms create and capture value. The restaurant industry has been particularly exploited, invoking strains on incumbent restaurants' business models and leaving managers in unfamiliar territory. LÄS MER

  2. 2. Tjänstefiering och dess möjliga värdeskapande inom Electronic Manufacturing Service marknaden : En kvalitativ fallstudie av Inission AB

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Moa Björklund; Caroline Wallén; [2021]
    Nyckelord :Servitization; Value creation; Sustainable development; Electronic Manufacturing Service; Life Cycle Sustainability Analysis; Tjänstefiering; Värdeskapande; Hållbar utveckling; Electronic Manufacturing Service; Life Cycle Sustainability Analysis;

    Sammanfattning : Under det senaste århundradet har den globala uppvärmningen ökat och samhället står inför en stor utmaning, ett skifte bör ske för att skapa en hållbar framtid. Företag måste idag utveckla metoder för att på ett innovativt sätt fortsätta växa ekonomiskt, men samtidigt väga in de miljömässiga och sociala aspekterna i sin verksamhet. LÄS MER

  3. 3. Using Multiple Linear Regression to Estimate Customer Profitability in Consumer Credits

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Andreas Almgren; [2021]
    Nyckelord :Bachelor Thesis; Mathematical Statistics; Multiple Linear Regression; Consumer Credits; Customer Profitability; Adverse Selection; Strategic Marketing; Kandidatexamensarbete; Matematisk Statistik; Multipel Linjär Regression; Konsumentkrediter; Kundlönsamhet; Snedvridet urval; Marknadsföring;

    Sammanfattning : In cooperation with a consumer credit company based in Stockholm, this bachelor thesis investigates if the customer profitability in the consumer credit market can be predicted with multiple linear regression. Data collected before the initial credit was accepted and data connected to the account activity of the customers' first nine months are analyzed. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av mellanmänskliga möten online : En studie om B2C-interaktioner mellan kunder och kundservicepersonal

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Holm; Ebba Blom; [2020]
    Nyckelord :Relationships; service-dominant logic; value creation; interaction; social exchange; social resource theory; particular resources; concrete resources; Relationer; service-dominerande logik; värdeskapande; interaktion; socialt utbyte; social resursteori; partikulära resurser; konkreta resurser;

    Sammanfattning : Today's retail consumer market is characterized by global, intense competition. In times of intense competition, long-term customer relationships are described as the key to both profitability and survival, which is achieved by creating value together with customers through mutual dialogue. LÄS MER

  5. 5. Optimering av lagerstyrning i ett företag med kundorderstyrd produktion : En fallstudie inom tillverkningsindustrin

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Hanna Gunnarsson; Isabella Jordman; [2020]
    Nyckelord :Inventory control; Optimization; Parameters; Customer order controlled; ABC classification; Forecasting; Planning system; Business system; Lagerstyrning; Optimering; Parametrar; Kundorderstyrd; ABC-klassificering; Prognostisering; Planeringssystem; Affärssystem;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med studien är att identifiera enskilda parametrar på artiklar för att möjliggöra optimerad lagerstyrning i ett tillverkande företag med kundorderstyrd produktion. För att besvara syftet har tre frågeställningar formulerats. LÄS MER