Sökning: "customer attitude change"

Visar resultat 11 - 15 av 58 uppsatser innehållade orden customer attitude change.

  1. 11. Nya regler för revisorer och revision : En dokumentstudie om remissinstansernas åsikter till SOU:2015:49 förslag till lagändring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Wilma Eliasson; Linn Hellgren; [2021]
    Nyckelord :Reglering; Revision; Profession; Revisionskvalité; EU:s revisionspaket; SOU 2015:49;

    Sammanfattning : Background: The development of society has contributed to increased uncertainty and risks in the financial market, which contributes to the need for the auditing profession. The profession of accountant has gone from being self-regulated to state-regulated. LÄS MER

  2. 12. Implementering Av Digitala Verktyg : En studie om digitaliseringens effekt och dess påverkan på några utvalda företags affärsområden

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Philip Simonian Simonson; [2021]
    Nyckelord :Change; digital tools; digitization; competence development; work processes; Förändring; digitala verktyg; digitalisering; kompetensutveckling; arbetsprocesser;

    Sammanfattning : Problem: Digitization has contributed to an impact that is not just about technological evolution but rather a social and industrial revolution driven by consumers, where technological innovations are happening at a rapid pace. This means that companies need to “change” and keep up with the digital trend by daring to invest in new digital tools and develop the skills of their employees in order to primarily be able to remain competitive and contribute to efficiency. LÄS MER

  3. 13. Attitydförändring vid penningtvättsskandal : En kvantitativ studie

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malou Holmensköld; Nathalie Paktinat; [2020]
    Nyckelord :Money laundering; scandal; banking sector; attitude change; values; self-interest; consumer loyalty; behavior.; Penningtvätt; skandal; banksektorn; attitydförändring; värderingar; egenintresse; konsumentlojalitet; beteende.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under flera år har några av Sveriges största banker kritiserats under den så kallade “penningtvätts-härvan”. Media har till stor del uppmärksammat skandalen utifrån ett företagsperspektiv men desto mindre ur ett kundperspektiv. LÄS MER

  4. 14. Genomslagskraften för tekniska plattformar i bostadsproduktionen : En studie av användning, verktyg och attityder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Ludvig Dahlin Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Platform; Residential platform; Technical platform; Industrial construction; Industrial house construction; Attitudes; Use; Tools; Productivity; Quality; Plattform; Bostadsplattform; Teknisk plattform; Industriellt byggande; Industriellt husbyggande; Attityder; Användande; Verktyg; Produktivitet; Kvalitet;

    Sammanfattning : Byggbranschen står inför en återkommande produktivitets- och kvalitetsproblematik. Plattformar är en central del i det industriella byggandet som är ett strategiskt utvecklingsområde som strukturerar tekniska lösningar, processer och produktionsmetoder inom ett företag. LÄS MER

  5. 15. Identified Solutions and Barriers to Achieve Sufficiency and Resource Efficiency in the Clothing Industry : a Swedish perspective

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Rasmus Sihvonen; [2020]
    Nyckelord :systems; processes; consumption; attitude-to-action gap;

    Sammanfattning : Environmental realities such as resource depletion and climate change require us to rethink many of the processes in place in the global system. The clothing industry as one of these processes has become wasteful of resources, calling for the application of both circular solutions and, as argued here, sufficiency to reach higher resource efficiency. LÄS MER