Sökning: "customer attractiveness"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden customer attractiveness.
1. Alternative business models for Swedish real estate developers Analysis of alternative business models applied by real estate developers in Sweden to manage macroeconomic challenges
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The current macroeconomic climate, with rising inflation and interest rate, is posing a significant challenge for real estate development firms in Sweden. The cost of developing properties is increasing and it is becoming increasingly difficult for many potential buyers to meet the high requirements for down payments associated with the traditional model of home ownership. LÄS MER
2. When second time’s a charm - Exploring consumers’ temporal experiences within second-hand fashion shopping
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Second-hand fashion has emerged as a more sustainable way of shopping, promoting the circular economy while offering unique styles for a cheaper price. Although consumers generally express a willingness to adopt a more sustainable fashion consumption, this is not mirrored in their actual engagement in second-hand fashion shopping. LÄS MER
3. “The Effects of Sensory Marketing in Physical Second-Hand Stores” : A qualitative study of how applying sensory marketing in a physical second-hand store can influence consumers to choose more sustainable options while shopping for apparel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : The emergence of online stores specializing in fast fashion apparel has presented a significant challenge to brick-and-mortar stores and has had detrimental consequences for the environment. Consequently, it is essential for physical stores to stay informed about emerging trends in physical store design. LÄS MER
4. Nulägesanalys och förbättringsåtgärder på lanseringsplaner för tillfälligt sortiment exklusivt på Systembolaget AB
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Purpose: The purpose of the thesis is to study a process within Systembolaget AB that affects a selected part of the assortment model. The assortment is defined as TSE, which stands for tillfälligt sortiment exklusivt, that can be described as temporary assortment exclusively. LÄS MER
5. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER