Sökning: "customer co-creation"
Visar resultat 1 - 5 av 195 uppsatser innehållade orden customer co-creation.
1. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER
2. How to improve customer satisfaction with customer surveys and lean for retail
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Introduction: This dissertation project is based on a collaboration between the author and Volvo Trucks Europe. To answer the research question of How to improve customer satisfaction with customer surveys and lean for retail? This study describes a qualitative study of improving customer satisfaction with lean for retail in the Volvo Trucks dealership network, specifically in the Northern European Market. LÄS MER
3. Value creation within a digital service platform through the lens of service-dominant (S-D) logic : A case study of Eljun’s digital payment platform
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : The number of companies who base their business model on digital platforms has increased in the recent years. Successful examples of digital platforms are e.g., Airbnb, Klarna or Uber. LÄS MER
4. SDL, qualitative research on service chatbots’ co-destruction impact on consumer ecosystem.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : This study is rooted in the Service Dominant Logic (SDL) theory and explores the phenomenon of value co-destruction, the context being chatbot-mediated customer service, with a focusing on chatbots affiliation with value-co-destruction and on the impacts outsideof the dyadic relationship between the service provider and receiver, described as the broader consumer ecosystem. It is evident that the relationship between businesses and consumers is being revolutionized through the implementation of chatbots, claiming benefits such as improved operational efficiency, and non-time specific service. LÄS MER
5. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER