Sökning: "customer evaluation"

Visar resultat 1 - 5 av 562 uppsatser innehållade orden customer evaluation.

  1. 1. Exploring Automated Early Problem Identification Based on Diagnostic Trouble Codes

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Mathias Forsman; Yihan Yang; [2024-03-05]
    Nyckelord :Automotive Industry; Early Problem Identification; Diagnostic Trouble Code; Case Study; Laboratory Experiment ; Machine Learning; Linear Regression; K-means Clustering;

    Sammanfattning : In the current automotive industry, problem identification is a reactive process. It starts when the customer experiences a vehicle problem and goes to the workshop. Subsequently, all the problem-related data will be collected from the workshop and forwarded to the vehicle manufacturer. LÄS MER

  2. 2. Designing a reactive feedback feature for end-users in web-based media software

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jessica Dellmar; [2024]
    Nyckelord :User Feedback; End-user involvement; Usability; Design Thinking; User Experience;

    Sammanfattning : Customer feedback is essential for improving a company's products or services and increasing customer satisfaction. Despite its value, user involvement faces many challenges, such as low user motivation and feedback with missing context information. LÄS MER

  3. 3. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lisa Marie Karin Gärdhammar; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine Learning; Design process; Journey Mapping; Empathy; User experience; Customer experience; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Designprocessen; Journey Mapping; Empati; Användarupplevelse; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER

  4. 4. Customer Value Creation : Operationalization, evaluation, and challenges to globalized businesses

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Palwasha Javaid; [2023]
    Nyckelord :Customer Value Creation; value; digitalization; operationalization and evaluation of value creation and challenges to global businesses;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Anabel Grau Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Automation; efficiency; customer; cost; process; message; mobile network; benefit; incident.; Automatisering; effektivitet; kund; kostnad; process; meddelande; mobilnät; nyttan; ärende.;

    Sammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER