Sökning: "customer experience quantitative"

Visar resultat 1 - 5 av 209 uppsatser innehållade orden customer experience quantitative.

  1. 1. Analys och förbättringsförslag av navigation i arbetsflöden ett business support system

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Julia Lagne; Queenie Burlin; [2023]
    Nyckelord :Business support system; UI; User Interface; UX; User Experience; Norman’s fundamental design principles; gestalt laws; Norman’s seven stages of action; Användargränssnitt; Användarupplevelse; Business support system; UI; User Interface; UX; User Experience; Norman’s fundamentala principer för design; gestaltlagar; Norman’s sju nivå av handling;

    Sammanfattning : Den teknik som används i vart moderna samhalle utvecklas konstant och likaså kraven for att användargranssnitten är effektiva och användarupplevelsen god. Ett användargränssnitt bestämmer på vilket sätt en användare interagerar med ett system eller en mjukvara, och användarupplevelsen definierar hur användaren upplever denna interaktion. LÄS MER

  2. 2. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Angelica Carlsson; Lovisa Hjorth; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; service failure; justice theory; emotional responses; embodied cognition; EDA electrodermal activity ; Tjänståterställning; servicefel; rättviseteori; emotionella reaktioner; förkroppsligad kognition; EDA elektrodermal aktivitet ;

    Sammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER

  3. 3. Orchestrating the service encounter in a digital era: How the presence of a greeting online service agent affects customers' experience of visiting a home electronics e-store

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oskar Eskilsson; Elizabeth Lopez Alushkina; [2023]
    Nyckelord :Service encounter; Social presence; Mere presence; E-commerce;

    Sammanfattning : The service encounter is to an increasing extent being transported to an online context. Companies are more and more often trying to create an initial point of contact when a customer enters a website. LÄS MER

  4. 4. Optimizing the Performance and Efficiency of District Heating Substations : A Study of the Cooling Process and Overall System Improvements in Ludvika

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Marwan Ali; Eema Sheykhi Narani; [2023]
    Nyckelord :Energy efficiency in multi-family buildings; District heating efficiency; Sustainability; District heating control; Cooling process;

    Sammanfattning : The concept of future sustainability is driving efforts toward the efficient improvement of energy systems. District heating systems play a key role in balancing the energy system by improving performance and flexibility. LÄS MER

  5. 5. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER