Sökning: "customer portal"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden customer portal.

  1. 1. Effektivisering av SAQ 5.0 för SME:s : Att möta utmaningarna inför SAQ 5.0 hos Företag X och svenska SME:s

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Alexander Aronsson; [2024]
    Nyckelord :Global changes; Sustainability regulations; Suppliers to the automotive industry; Documentation in sustainability; Policies and certifications; Global Automotive Sustainability Guiding Principles; Drive Sustainability; Self-Assessment Questionnaire SAQ ; SAQ 5.0; SAQ 4.0; Environmental and quality management systems; Gap analysis; SME Small and Medium-sized Enterprises ; Hållbarhetsregleringar; Leverantörer till fordonsindustrin; Dokumentering inom hållbarhet; Policys och certifieringar; Miljö- och kvalitetsledningssystem; Gap-analys; SME Små och medelstora företag ; SAQ 4.0; SAQ 5.0;

    Sammanfattning : The current global changes and regulations in sustainability have a direct impact on suppliers to the automotive industry. Therefore, it is crucial for suppliers to the automotive industry to proactively monitor developments to avoid risking their competitiveness. LÄS MER

  2. 2. BO OCH BYGGA MINDRE : LIVE AND BUILD SMALLER- An alternative form of accommodation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Emil Fernando; Joel Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :: Small houses; micro village; attefallshus; villas; economics; housing shortage; housing market; Örebro; Köping; Småhus; småhuskvarter; villor; bo och bygga mindre; attefallshus; ekonomi; bostadsmarknaden; bostadsbrist; Örebro; Köping;

    Sammanfattning : Bostadsbrist har varit ett rådande problem i de större städerna över landet under en längre period, särskilt för den yngre generationen. Två tidigare examensarbeten har föreslagit att bygga ett attefallskvarter eller att attefallhus är en möjlig lösningen till bostadsbristen. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på transportsektorn : Utmaningar och möjligheter som transportsektorn kan möta vid implementering av digital teknik

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Samrand Devin Faik; Artin Nickfär; [2023]
    Nyckelord :Digitalization technologies; Efficiency. Supply Chain; Transport Sector; Digitaliseringsteknologier; Effektivitet; Supply Chain; Transportsektorn;

    Sammanfattning : Användandet av digitaliseringsteknologier har blivit allt vanligare i supply chain management. Denna studie undersöker utmaningar och möjligheter med digitalisering av transportsektorn. Projektets genomförande grundar sig på litteraturstudier av akademiska artiklar. LÄS MER

  4. 4. Omvänd logistik för e-handel inom modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Qane Ahmed Abdulalim; [2023]
    Nyckelord :Omvänd logistik; E-handel; Logistik; Kläder och accessoarer;

    Sammanfattning : This bachelor thesis explores the implementation of reverse logistics (OL) as a means to enhance sustainable practices within the e-commerce sector, with a specific focus on clothing e-commerce. The study begins by defining reverse logistics as the process of planning, implementing and controlling the efficient flow of raw materials, in-process inventory, finished goods, and related information from the point of origin to the point of consumption to meet customer requirements. LÄS MER

  5. 5. Processförbättringar inom försäkringsbranschen via en digital kundportal : En fallstudie på ett försäkringsbolags skadeprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Sofia Söderberg; [2021]
    Nyckelord :Process improvements; BPI; digital customer portal; lead times; automation; bottlenecks; quality assurance of information; value creation; Processförbättringar; BPI; digital kundportal; ledtider; automatisering; flaskhalsar; kvalitetssäkring av information; värdeskapande;

    Sammanfattning : Business Process Improvement (BPI) is a challenge for most companies facing challenges in finding temporary solutions to immediate problems. An increased intertwining between the digital and the physical world leads to new ways of customer interaction. LÄS MER