Sökning: "customer relations"

Visar resultat 1 - 5 av 447 uppsatser innehållade orden customer relations.

  1. 1. “LIVE, BREATHE, TESLA” : En kvalitativ studie om gemenskap och kundlojalitet i Teslas svenska Facebook-community

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Shajan Bakir; Joel Arvid Olai; [2024]
    Nyckelord :brand community; customer loyalty; Tesla; Facebook;

    Sammanfattning : The primary objective of the research was to examine the motivations behind members’ participation in Tesla’s online community on Facebook and explore how member interaction influences engagement and loyalty towards Tesla. The emergence of new technologies has intensified the complexity of understanding user behaviors. LÄS MER

  2. 2. Revising Technology Strategies In The High-Tech Electric Vehicle Industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Adeeb Al-Adhami; [2024]
    Nyckelord :EV charging industry; Electric vehicles; Electric Road System; Stationary Charging Station; Dynamic Charging Station; Elonroad.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates the development and suggestion of a model for adapting and revising the technology strategies concerning Stationary Charging Stations (SCS), based on insights from relevant markets and stakeholders. This study particularly focuses on High-Tech Stationary Charging Stations in the Electric Vehicle (EV) charging industry, emphasizing Elonroad’s new Stationary Charging Station (SCS) technology. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  4. 4. Affärsrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om konsten att upprätthålla digitala affärsrelationer inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Wilma Mattsson; Linnea Leppämäki; [2023]
    Nyckelord :Business Relations; B2B; Digital Tools; Communication; Affärsrelationer; B2B; Digitala Verktyg; Kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to create an understanding of the importance of digital tools in B2B (Business-to-Business) operations and how the new digital world has changed the attitude of all actors toward digital customer relations. The study is based on theories in relationship marketing, communication, digital tools, and direct and digital marketing. LÄS MER

  5. 5. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER