Sökning: "customer requirements"

Visar resultat 1 - 5 av 992 uppsatser innehållade orden customer requirements.

  1. 1. Alternative business models for Swedish real estate developers Analysis of alternative business models applied by real estate developers in Sweden to manage macroeconomic challenges

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Edh; Douglas Edhage; Björn Jonasson; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The current macroeconomic climate, with rising inflation and interest rate, is posing a significant challenge for real estate development firms in Sweden. The cost of developing properties is increasing and it is becoming increasingly difficult for many potential buyers to meet the high requirements for down payments associated with the traditional model of home ownership. LÄS MER

  2. 2. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  3. 3. Ansvar för dröjsmål vid leverans av IT-projekt : En jämförelse mellan standardavtal på IT-rättens område och allmän kontraktsrätt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Malte Matson; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Information technology (IT) is a complex industry to say the least, which is reflected in the large number of failed IT projects. It has been shown that 60% of all IT projects are delayed to some extent. One cannot say with certainty what the reason for this is. LÄS MER

  4. 4. Leveraging Gamification for Increased Motivation in Mobile Applications : A Quantitative Study Using Self-Determination Theory & Service-Dominant Logic

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Fredriksson; Teemu Lahtinen; [2024]
    Nyckelord :Self-Determination Theory; Service-Dominant Logic; Motivation; Gamification; Mobile Services;

    Sammanfattning : Due to the increasing digitization of society, Gamification of services has become increasingly proliferated. Identifying and knowing how to manipulate the factors for successful implementation of gamification strategies is paramount. LÄS MER

  5. 5. Frihet under ansvar - ett växande arbetassätt : En grundad teoristudie om effektiviten inom globala virtuella team

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Viktoria Öst; [2024]
    Nyckelord :Grundad teori; globala virtuella team; effektivitet; individuellt ansvar; frihet under ansvar; Grounded theory; global virtual team; effciency; individual responsibility; freedom with responsibility;

    Sammanfattning : I denna socialpsykologiska uppsats har jag undersökt effektiviteten inom globala virtuella team. Ämnet är relevant att studera då dagens föränderliga arbetsvillkor ställer höga krav på anställningsbarhet och globala virtuella team är ett ökande arbetssätt. Detta arbetssätt är komplext och ställer höga krav på teammedlemmar. LÄS MER