Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 133 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This research emphasizes the role of social media in customer acquisition retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping their strategies and effectively allocating resources to achieve consistentcommunication with their customer base. LÄS MER
2. Brand Loyalty in the Context of Digital Food Retail : Understanding customer behaviour of meal kit delivery services towards brand loyalty: a focus on HelloFresh
Magister-uppsats,Sammanfattning : Abstract Background: Despite an increase in popularity, the meal kit delivery service is facing the challenge of high cancellations and difficulty with customer retention. As it is a comparatively novel concept in the context of digital food retail, more scholarly research should be conducted. LÄS MER
3. Predicting user churn using temporal information : Early detection of churning users with machine learning using log-level data from a MedTech application
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : User retention is a critical aspect of any business or service. Churn is the continuous loss of active users. A low churn rate enables companies to focus more resources on providing better services in contrast to recruiting new users. LÄS MER
4. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER
5. Customer churn prediction in a slow fashion e-commerce context : An analysis of the effect of static data in customer churn prediction
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Survival analysis is a subfield of statistics where the goal is to analyse and model the data where the outcome is the time until the occurrence of an event of interest. Because of the intrinsic temporal nature of the analysis, the employment of more recently developed sequential models (Recurrent Neural Network (RNN) and Long Short Term Memory (LSTM)) has been paired with the use of dynamic temporal features, in contrast with the past reliance on static ones. LÄS MER