Sökning: "customer reviews"

Visar resultat 6 - 10 av 148 uppsatser innehållade orden customer reviews.

  1. 6. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  2. 7. Global Impact Investors’ Assessment of Early-Stage Social Ventures Through Digital Signals

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ayesha Khalid; Dian Anindya Pramudito; [2023]
    Nyckelord :Impact Investing; Impact Investor; Social Venture; Social Entrepreneurship; Investment Decision Making; Digital Signalling; Early Stage Venture; Business and Economics;

    Sammanfattning : Over the past decades, social impact investment has become popular because of its potential to solve pertinent world problems by financing social enterprises. This study focuses on assessing the influence of digital signals towards impact investors’ decision-making process when evaluating early-stage social ventures using digital media, by conducting exploratory qualitative research (semi-structured interviews) with 14 global impact investors (equity) who are investing in social ventures from pre-seed to series A stage. LÄS MER

  3. 8. Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker : Medförde pandemin nöjdare kunder?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Burman; Theres Gauffin; [2023]
    Nyckelord :Service quality; customer satisfaction; amusement parks; COVID-19; Servicekvalité; kundnöjdhet; nöjesparker; COVID-19;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker – Medförde pandemin nöjdare kunder? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Patrik Burman och Theres Gauffin Handledare: Peter Ek Datum: 2023 – juni Syfte: År 2020 stängde alla nöjesparker i Sverige för att minska risken för smittspridning av COVID-19. Studiens syfte är att analysera och jämföra den upplevda servicekvalitén vid införande av restriktioner för att minska smittspridningen av COVID-19 på nöjesparker i Sverige. LÄS MER

  4. 9. Konsumenters attityder mot kundrecensioner och omdömen : En kvantitativ studie bland svenska medborgare som har besökt Bali

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Dennis Svensson; Emil Almhöjd; [2023]
    Nyckelord :Kundrecensioner; Attityder; Bali; Marknadsföring; Turism marknadsföring;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the attitudes of Swedish consumers towardscustomer reviews in Bali. Through this research, Swedish consumers willgain a more accurate understanding of their attitudes towards customerreviews and how these reviews align with the accommodations in Bali. LÄS MER

  5. 10. AI-POWERED TEXT ANALYSIS TOOL FOR SENTIMENT ANALYSIS

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Dani Kebede; Naod Tesfai; [2023]
    Nyckelord :Sentiment analysis; Artificial intelligence; NLP; RoBERTa;

    Sammanfattning : In today’s digital era, text data plays a ubiquitous role across various domains. This bachelor thesis focuses on the field of sentiment analysis, specifically addressing the task of classifying text into positive, negative, or neutral sentiments with the help of an AI tool. LÄS MER