Sökning: "customer satisfaction on airlines"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden customer satisfaction on airlines.

  1. 1. Hållbarhetsredovisning inom flygbranschen : En jämförande studie av hållbarhetsredovisning mellan traditionella flygbolag och lågprisflygbolag

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Diamel Kovalj; Nikki Marjanovic; [2019]
    Nyckelord :Sustainability report; CSR; Airlines; Low cost airlines; Traditional airlines; Ryanair; SAS; Lufthansa; Norwegian; Triple bottom line; strategies; Hållbarhetsredovisning; Hållbarhetsrapport; CSR; Flygbolag; Lågprisflygbolag; Traditionella flygbolag; Ryanair; SAS; Lufthansa; Norwegian; Triple bottom line; strategier;

    Sammanfattning : Reporting of sustainability has gained an increasing importance over the past years and companies have begun to take greater responsibility for society. One major reason why sustainability has been recognized is because of the increased climate change in the world. LÄS MER

  2. 2. Enhancing an airline’s internal marketing to improve service quality and customer loyalty : A qualitative study expanding the Internal Marketing Model based on the case of Germania.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Daniela Westerlund; Hilz Leila; Paula Schmidt; [2019]
    Nyckelord :Service Quality; Customer Loyalty; Customer Satisfaction; Service Marketing; Internal Marketing; Airline Industry; Employee Motivation; Employee Empowerment;

    Sammanfattning : Background: Due to the deregulation of the European airline industry within the 1980’s, competition between airlines has intensified greatly. The emergence of low-cost carriers has given rise to the competition on price. LÄS MER

  3. 3. Co-Creation : A platform to create more loyal and long-term customer relationships in the aviation supply industry.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Sandor Niklas; [2017]
    Nyckelord :Co-Creation; innovation; collaboration; customer loyalty; customer engagement; value creation; understanding customer needs; customer satisfaction; customer knowledge management; customer experience; Kvalitetsteknik; ledarskap; polismyndigheten; ledarskapsutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att bidra till ökad medvetenhet, förståelse och kunskap om Co-Creation. Genom att fokusera på flygindustrin som är mycket bekant för författaren är syftet med studien och forskningen att bättre förstå hur flygbolagen ser på samverkan och fördelar eller potentiella nackdelar med att använda Co-Creation för att driva ett mer integrerat samarbete mellan kunderna och leverantörer. LÄS MER

  4. 4. Airline Brands on Twitter: Discovering What Consumers Value to Create a Stronger Social CRM Strategy

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emily Widen; Jane Macfarlane-Grieve; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Airline Brands on Twitter: Discovering What Consumers Value to Create a Stronger Social CRM Strategy Date of the Seminar: June 2nd, 2015 Course: BUSN39. Degree project in global marketing Authors: Jane Macfarlane-Grieve Emily Widen Advisors: Christian Koch, PhD Keywords: Social Customer Relationship Management, Communication, Twitter, Airline, Customer Satisfaction Thesis purpose: The objective of this research paper is to gain a clear understanding of consumer attitudes and expectations whilst engaging in conversation with airline brands on the social media platform Twitter. LÄS MER

  5. 5. Making the customer the co-producer : A critical incident study on customer satisfaction and self-service channel choice in commercial air travel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Henrik Huotari; [2012]
    Nyckelord :self-service technologies; customer satisfaction; SST; self-service channels; SAS; service design; self-service; customer co-production; adoption; self-service options;

    Sammanfattning : This thesis is based on a case study of an airline’s (Scandinavian Airlines (SAS)) customers’ views on self-service technologies for check-in; mobile check-in, internet check-in, and machine (kiosk) check-in. The first aim of the paper was to find sources of satisfaction and dissatisfaction in the airline industry. LÄS MER