Sökning: "customer satisfaction online banking"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden customer satisfaction online banking.
1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER
2. The Era of Artificial Intelligence in Swedish Banking : Exploring Customer Attitudes Towards AI as a Substitute to Brick and Mortar Offices
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: The wave of Artificial Intelligence (AI) is marching on, replacing jobs and traditional services, and is predicted to be one of the biggest marketing trends in the close future. Four of the major Swedish banks have started to implement AI as a customer service channel. LÄS MER
3. Service quality and its effect on customer satisfaction in online-banking : A quantitative study about the relationship between service quality and customer satisfaction
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : The continuous development and expansion of online-banking have significantly changed the way of conducting banking errands. The traditional bank is gradually perishing as online-banking takes over, leading customers and banks to acquire new ways of communicating. LÄS MER
4. Say forever you'll be mine : En kvantitativ studie om skapande av kundlojalitet inom SMF-bankrelationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Banksektorn är ett verksamhetsområde som påverkats av digitaliseringens framfart. Konsekvenserna av digitaliseringen innefattar bland annat ökad konkurrens, likartade produkter och låga bytesbarriärer. LÄS MER
5. Lojalitet är sällsynt - om du hittar det, behåll det : En studie om de svenska storbankernas arbetssätt med kundlojalitet i en digitaliserad värld.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Digitalization has come to represent a larger part of people’s everyday lives. The technology makes it possible to conduct bank errand at all hours. Therefore, the use of digital services has increased remarkable the past years. LÄS MER