Sökning: "customer segmentation"

Visar resultat 1 - 5 av 136 uppsatser innehållade orden customer segmentation.

  1. 1. SYSTEMATIC ANALUSIS OF DEPLOYING ARTIFICIAL INTELLIGENCE TECHNOLOGY IN RETAIL SECTOR FOR IMPROVING CUSTOMER SUPPORT AND REVENUE GROWTH

    L3-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :NITIN GARG; SUMEET SOLANKI; [2023]
    Nyckelord :Customer Segmentation; Customer identification; Customer Satisfaction; Chatboat Assistance ;

    Sammanfattning : Over the last decade, retailing has been shifted to online eras of selling. And in order toidentify the needs of customers companies are using several tools and AI is one of them.AI is used as most prominent and most reliable tool to find out the needs andrequirements of the customers. LÄS MER

  2. 2. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER

  3. 3. On the Service Level Disparities between Spare Parts Segments - A Case Study at Tetra Pak Technical Service

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Gustav Heinze; Henrik Linton; [2023]
    Nyckelord :Spare Parts Management; Spare Parts Inventory Management; Ser- vice Level Disparities; Inventory Control; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tetra Pack Technical Services provides spare parts for Packaging and Processing product segments. Despite similar inventory management, the processing segment consistently has a lower spare parts service level. LÄS MER

  4. 4. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Yidan (Nickia) Liang; [2023]
    Nyckelord :Reward Program; Reward Evaluation; Data Mining; RFM; Customer Segmentation; Clustering; K-Means; Hypothesis Testing; One-Sided T-Test; Marketing Effectiveness; Incentive-Based Sales Strategy; Sales Promotion;

    Sammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER

  5. 5. Clustering of Unevenly Spaced Mixed Data Time Series

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Pierre Sinander; Asik Ahmed; [2023]
    Nyckelord :mixed data time series; unevenly spaced time series; clustering; dynamic time warping; Gower dissimilarity; time warping regularisation; numeriska och kategoriska tidsserier; ojämnt fördelade tidsserier; kluster analys; dynamic time warping; Gower dissimilaritet; regularisering av tidsförvränging;

    Sammanfattning : This thesis explores the feasibility of clustering mixed data and unevenly spaced time series for customer segmentation. The proposed method implements the Gower dissimilarity as the local distance function in dynamic time warping to calculate dissimilarities between mixed data time series. LÄS MER