Sökning: "customer sports"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden customer sports.

  1. 1. Understanding the Dynamics of Brand Loyalty in National team sports - A Qualitative study of brand management within professional team sports”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :William Nordlund; Mattias Johansson; [2023-07-03]
    Nyckelord :Brand Experience; Brand Communities; Brand loyalty; Sports Marketing; Sport fans;

    Sammanfattning : In previous research there has been acknowledgement about the importance of Brand loyalty in sports, where the brand experience can function as a tool to create loyalty among fans. Brand communities have proven to have positive effects on customer satisfaction and brand loyalty in sports. LÄS MER

  2. 2. Algaform : en studie om möjligheterna att använda alger som material i produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industridesign

    Författare :Sebastian Hedin; [2023]
    Nyckelord :alger; materialdriven design; materialdriven; design; produkt; produktutveckling; industridesign; formgivning; ericsson; innovation; skörda alger; miljö; hållbarhet; hållbar; grönslick; algaform; 5g; idrott; elitidrott;

    Sammanfattning : I ett tidigare arbete har den snabbväxande fintrådiga algen grönslick undersökts som material i produkter. När algen kokas, pressas och torkas kan det hålla en form. Algafrom som materialet kallas är lätt, hårt och omformningsbart. LÄS MER

  3. 3. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  4. 4. Hole-in-one Experiences : Evaluating the Impact of Experiential MarketingDimensions on Customer Engagement and LoyaltyWithin the Golf Course Industry

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Zachary Sporn; [2023]
    Nyckelord :Experiential Marketing; Golf Industry; Customer Engagement; Customer Loyalty; Emotional Response; Recreational Sports;

    Sammanfattning : Background: The leisure and recreational sports market, a multibillion-dollar industry, isexperiencing a transformative shift. With increased competition and changing consumerdemographics, businesses and facilities are seeking innovative strategies to ensure customerretention and maintain profitability. LÄS MER

  5. 5. Vad får en professionell idrottsklubb med en liten administration att implementera ett CRM-system? : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Ryde; [2023]
    Nyckelord :CRM-system; Customer Relationship Management; Critical Success Factors for CRM-implementation; Customer relationship management small- micro businesses; CRM Implementation;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management System, förkortat CRM-system, är ett digitaliserat verktyg och arbetsprocess som kan hjälpa en verksamhet att optimera relationen med sina kunder. En implementering av ett CRM-system kräver att en verksamhet förändrar sina arbetsprocesser. LÄS MER