Sökning: "cut-scenes"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet cut-scenes.

  1. 1. Geralt's Third Sword : Representation of sex in The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Lynn Lynn Angerer; Mette Christiansen; [2023]
    Nyckelord :Gazes; Reward; Sex; The Witcher 3: Wild Hunt; Video Game; Women;

    Sammanfattning : This paper examines the representation of sex in the game The Witcher 3: Wild Hunt in terms of quest design, narrative, and sex scenes. Examining this topic is relevant to identifying misogynistic tropes in games and finding out where the portrayal of sex might be lacking or even harmful, for designers as well as consumers. LÄS MER

  2. 2. Breaking down a videogame level´s design: Deconstruction of the narrative in The Witcher III: The wild hunt

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Charalampos Toumpoulidis; [2023]
    Nyckelord :Narrative; Open-World Games; The Witcher III: The Wild Hunt; In-game Playthrough; Data extraction; Comparative Study; Game Design; Patterns; and Trends.;

    Sammanfattning : This master's thesis aims to investigate the narrative components inherent in open-world games. In this thesis, we will extract the narrative part of a game,analyze it, and compare the narrative part with other game design elements. LÄS MER

  3. 3. Implementering av cinematisk ljuddesign : En rapport om ljuddesignprocessen av en spelsekvens

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Danijel Djuric; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport redovisar ljuddesign- och implementationsprocessen av en sekvens i ett digitalt spel. Syftet var att designa en cinematisk interaktiv sekvens utan cut-scenes. Arbetet skulle vara upp- byggt runt ett system som ska förenkla små designingrepp utan att påverka eller förändra de övriga implementerade ljuden allt för mycket. LÄS MER

  4. 4. Angel Thesis : En spel produktion

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Peter Karlsson; Wai Cheung (Gary) Au; Simon Ernstedt; Anders Lundin; Johan Linders; [2009]
    Nyckelord :Spelprojekt; Game project; RPG; Blade3d; Wintermute; XNA;

    Sammanfattning : Detta projekt har varit ett som har haft både sina höga och låga punkter. Vi påbörjade detta projektet med viljan att skapa ett spel som var vårt, som representerade oss och som vi vill spela. Vad vi slutligen bestämde oss att göra var ett spel som fokuserade på story och spel-känsla som hade en mystisk stämning och sin egen stil. LÄS MER