Sökning: "cybersjuka"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet cybersjuka.

  1. 1. Cybersickness in a Virtual and Mixed Reality Flight Simulator With a Video See-Through Head-Mounted Display

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christian K. K. Lindberg; [2023]
    Nyckelord :cybersickness; virtual reality; mixed reality; flight simulator; military; cybersjuka; virtuell verklighet; blandad verklighet; flygsimulator; militär;

    Sammanfattning : The Swedish Air Force Combat Simulation Centre (FLSC) is investigating how immersive technologies can be used with flight simulators. Cybersickness is sickness-like effects experienced when immersed in virtual environments using head-mounted displays. LÄS MER

  2. 2. Moving Beyond Two Dimensions : An Evaluation of Four Different Three-Dimensional Locomotion Interfaces for Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Erik Meurk; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; locomotion; three dimensional; virtuell verklighet; rörelse; tre dimensioner;

    Sammanfattning : This paper presents a comparative evaluation of four 3D locomotion interfaces in virtual reality: Slider, Teleport, Point & Tug, and Arm-Cycle. The study employed a mixed methods approach to assess their performance using a token-collecting task in a virtual environment with obstacles, focusing on efficiency, spatial awareness, usability, task load, presence, and cybersickness. LÄS MER

  3. 3. Rörelsesjuka i virtuell verklighet : Hur stor påverkan rörelsesystemen har på det

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Robin Sollfors; [2021]
    Nyckelord :VR; cybersjuka; rörelsesystem; virtuell verklighet;

    Sammanfattning : Cybersjuka, vilket är en undertyp till rörelsesjuka uppstår när personer använder sig utav ett Virtual Reality headset. Denna studie undersöker de tre olika rörelsesystemen som spel brukar använda sig utav för att förflytta sig i virtuella världar. LÄS MER

  4. 4. How can the control and interaction principles be improved for games in virtual reality : A qualitative study to create interaction design guidelines that limits the effect of cybersickness

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Carl-Arvid Ewerbring; [2015]
    Nyckelord :virtual reality; VR; interaction; controls; cybersickness; design; interaction design; immersion; presence; guideline; framework analysis;

    Sammanfattning : With new VR devices entering the consumer space, the interest in the industry is growing immensely. There is currently limited information regarding controls and cybersickness in VR and the available recommendations are narrow in their nature. LÄS MER