Sökning: "cykel marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden cykel marknadsföring.

  1. 1. Hållbar cykelplanering i Linköping? : En studie om Cykellänken i Linköpings kommun

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Cornelia Lindberg; Alice Carlsson; [2020]
    Nyckelord :Travel demand management; säkerhet; tillgänglighet framkomlighet; cykelplanering; Linköpings kommun;

    Sammanfattning : Bicycle planning is a current topic for planning for sustainable travel, both in Sweden and internationally. The purpose of this study is to investigate how bicycle planning can be implemented to make cities more sustainable. LÄS MER

  2. 2. Predicting Customer Churn Rate in the iGaming Industry using Supervised Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Lovisa Grönros; Ida Janér; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mr Green is one of the leading online game providers in the European market. Their mission is to o˙er entertainment and a superior user experience to their customers. LÄS MER

  3. 3. Managing Customer Loyalty through Direct Marketing : A Case Study of the Relationship between Länsförsäkringar Kalmar Län And Their Beneficiary Customers

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Angelica Andersson; Petter Cederbrink; Magnus Lövsund; [2009]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Direct Marketing; Relationship Marketing; CRM; Kundlojalitet; Direkt marknadsföring; Relationsmarknadsföring; CRM;

    Sammanfattning : Background: LF is active in three markets: Property & casualty insurance, pension and banking. The main objective for such a strategy is to differentiate by offering all the services to the customer who can enjoy the benefits of having their whole personal economy at one place. LÄS MER

  4. 4. Cykelhanken™En innovativ produkt för internationalisering? : – En undersökning om efterfrågan på en innovativ cykelprodukt pådelar av den svenska och europeiska marknaden

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anja Stankovic; Alexandra Söderström; [2009]
    Nyckelord :innovation; internationalisering och internationell marknadsföring;

    Sammanfattning : Varför behövs denna undersökning? Då det vid produktlansering är känt att ett stort antal misslyckas med att uppfylla marknadens behov av produkter är det vid lansering ochpatentering av nya innovationsprodukter vitalt att undersökamarknadens behov av produkten. På så sätt går det att möjliggöra ettpositivt utfall och nå en stabil marknadsposition. LÄS MER

  5. 5. Barfotamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Larisa Glazkova; [2008]
    Nyckelord :barefoot marketing; marketing; media; Internet; a service organisation; barfotamarknadsföring; marknadsföring; media; Internet; en tjänsteorganisation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Friskis&Svettis (F&S) förslog olika uppsatsämnen till studenter som läser ekonomprogrammet på Högskolan i Gävle. Eftersom att jag motionerar mycket och är intresserad av marknadsföring bestämde jag mig att skriva om barfotamarknadsföring på F&S i Gävle. LÄS MER