Sökning: "cykel utveckling"
Visar resultat 16 - 20 av 104 uppsatser innehållade orden cykel utveckling.
16. Pratar vi om samma sak när vi pratar om hållbar mobilitet? : en fallstudie om samverkan i Storstadspaketet
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Hur vårt transportsystem, som alltför länge varit bilcentrerat, planeras och utvecklas behöver förändras till en mer hållbar planering, utveckling och mobilitet. Utifrån detta har de flesta offentliga aktörer som planerar städer, infrastruktur och trafik formulerat mål för en ökad hållbar mobilitet – vilket ofta kretsar kring ökad andel resor som sker genom gång, cykel och kollektivtrafik. LÄS MER
17. Cykeln är nyckeln - Integrationen av cykelinfrastruktur i Malmös större kollektivtrafikknutpunkter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Kombinerade cykel- och kollektivtrafikresor är en resekombination som har möjligheten att kombinera cykelns flexibilitet med den regionala kollektivtrafikens höga hastighet, för att skapa ett konkurrenskraftigt, hållbart resealternativ gentemot bilen. Genom att underlätta för kombinerade cykel- och kollektivtrafikresor har svenska städer en möjlighet att nå sina mål om att reducera trängsel och miljöutsläpp. LÄS MER
18. Automated Mounting Station - Fender Strut
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : This master thesis is about designing a new semi-automated mounting station with an ergonomic solution for the operator. The thesis brings up different discussions about alternative methods to select the most appropriate method for the project. LÄS MER
19. Fallvänlig asfalt för gång- och cykelbana - En studie kring inverkan av tid, gummiinblandning och lagringsförhållande på hållfastheten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Det svenska cykelvägnätet utgörs av cirka 22 800 km väg. Dessa är fördelade på statliga cykelvägar (cirka 2800 km eller 12,29 procent), kommunala cykelvägar (cirka 18 900 km eller 82,89 procent) och enskilda cykelvägar (cirka 1100 km eller 4,82 procent). LÄS MER
20. Järna Komplex
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : För att skapa en sammanbindning mellan järna glesbygd och stad måste ett fokus ligga på vad som nu finns på platsen. Genom att fokusera på redan existerande vägar som sammankopplar och tillgängliggör för befintliga hushåll och andra viktiga stråk har placeringen på Järna Komplex valts. LÄS MER