Sökning: "dålig marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden dålig marknadsföring.

  1. 1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Fahlström; Mimmi Olsson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Oatly; Marknadsföring; Differentiering; Konsumentuppfattning; Beteendeförändring;

    Sammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER

  2. 2. "Kommunicera bara sanningen, är du dålig från början, bli bättre bara!" : En kvalitativ intervjustudie och ett projekt om att utforma inredningsannonser utan att bidra till överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Erica Jansson; Rebecka Liljekrans; [2023]
    Nyckelord :marketing; sustainability marketing; interior decor; home textiles; sustainable discourse; marknadsföring; hållbarhetskommunikation; inredning; hemtextilier; hållbarhetsdiskurs;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att skapa en annonsserie som bryter mot normen kring överkonsumtion. Detta görs genom en kvalitativ intervjustudie där fokus är att förstå hur företag resonerar kring utformningen av inredningsannonser, som sedan ligger till grund för vårt skapande. LÄS MER

  3. 3. Optimera, eller inte? : Faktorer som påverkar inställningen till användning av SEO hos SME

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Daniel Hällgren; Sebastian Almqvist; [2021]
    Nyckelord :Search Engine Optimization; SME; Digital consumer impact; Digital technology; Sökmotoroptimering; SME; Digital konsumentpåverkan; Digital teknik;

    Sammanfattning : Studier visar att kunskapen och erfarenheten av marknadsföring inom små och medelstora företags (SME) till stor utsträckning är ganska dålig. Det finns inga riktlinjer för hur SME inom byggbranschen bör arbeta med marknadsföring och hur företagen bör överväga att digitalisera marknadsföringen för att kunna nå ut till en större potentiell kundgrupp. LÄS MER

  4. 4. What's Next in Sustainable Acoustic Materials?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Klas Hellqvist; Anna Andersson; [2020]
    Nyckelord :Sustainability; Acoustics; Materials; Sound Absorption; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : As industries have begun to rethink the way they design, make and dispose of products for the purpose of sustainable development, manufacturers of acoustic products have been slow off the mark. The majority of acoustic products are still made of primarily virgin material made from petrochemical resources, which have a significant impact on the environment. LÄS MER

  5. 5. Kvinnor i byggbranschen - en studie om hur byggbranschen kan göras mer attraktiv för kvinnor

    Master-uppsats, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Vera Rytter; [2020]
    Nyckelord :Utmaningar; byggbranschen; byggarbetsplats; kvinnor; yrkesverksamma; studenter; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Byggbranschen har länge varit, och är fortfarande, en mansdominerad bransch. I takt med att samhället har blivit mer medvetet om vikten av jämställdhet har byggbranschens ambition om att anställa fler kvinnor ökat (Hedman-Pétursson och Berggren, 2005). LÄS MER