Sökning: "dåligt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden dåligt varumärke.

  1. 1. Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hannes Lindvert Elmefur; Philip Stoldt; Hugo Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskriser; Krishantering; Krishanteringsstrategier; Varumärkeskapital; Förberedelser; Ansvar; Transparens; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering Nyckelord: Varumärkeskriser, Krishantering, Krishanteringsstrategier, Varumärkeskapital, Förberedelser, Ansvar, Transparens Problem: Varumärkeskriser uppstår idag oftare än någonsin tidigare. Risken för allvarliga konsekvenser ökar ifall den krisande organisationen är dåligt förberedd och krishanteringen är undermålig. LÄS MER

  2. 2. Circular economy among Swedish solar PV firms

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Hanna Karolina Teresia Lundqvist; [2020]
    Nyckelord :Service-based business model; solar photovoltaics; circular economy; renewable energy; servitization; PPA; community solar.; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : While the development of solar power is an important step in replacing fossil fuels with renewable energy, the fast increase in PV system deployment is projected to create large amounts of electronic waste in the next decades. Circular economy has been suggested as a key concept for changing society towards more resource efficient systems where products and materials retain their value along their whole life cycle. LÄS MER

  3. 3. När Mumin kom till stan : En kritisk diskursanalys av insändare i en lokaltidning gällande etableringen av ett Muminland på Skutberget

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Julia Snäll; Robin Johansson; [2019]
    Nyckelord :Muminlandet; Nya Wermlands-Tidningen; Skutberget; Karlstads kommun; kritisk diskursanalys; varumärke; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att ta reda på hur diskursen kring det planerade Muminlandet i Karlstad såg ut på lokaltidningen Nya Wermlands-Tidningens insändarsidor. Skutberget är idag en plats för bad, friluftsliv och motion. Under 2017 presenterade Karlstads kommun en förstudie om en eventuell etablering av ett Muminland på platsen. LÄS MER

  4. 4. Att använda storytelling i reklamfilm - bra eller dåligt? : Unga konsumenters uppfattning av reklamfilm med storytelling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Larsson; Rebecca Parwén; [2018]
    Nyckelord :Marketing; consumer; commercial; storytelling; consumer perception; Marknadsföring; konsument; reklamfilm; storytelling; konsumentuppfattning;

    Sammanfattning : Storytelling är ett sätt att utforma reklam på där en historia berättas i syfte att förbättra konsumenters uppfattning av ett företag eller varumärke. Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och ge sina konsumenter en upplevelse. LÄS MER

  5. 5. Brand Switching : En kvantitativ studie av ICA:s övergång från Euroshopper till ICA Basic.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Macellaro; Peter Marteliusson; [2014]
    Nyckelord :Brandswitching; corporate branding; product branding; word of mouth; Hypotesprövning; ICA Basic; kundundersökning; lågprisvarumärken; marknadsföringsmixen; kvantitativ studie; marknadsföring; regressionsanalys; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens läge är konkurrensen inom livsmedelsbranschen stenhård och företag försöker på alla möjliga sätt att marknadsföra sina produkter. Dock räcker det inte med att endast göra reklam för sina produkter, utan man måste integrera med kunderna och skapa underlag som möjliggör en positiv varumärkesimage i kundernas ögon och får dem att känna en positiv känsla inför företagets varumärke. LÄS MER