Sökning: "d- kultur"

Visar resultat 1 - 5 av 171 uppsatser innehållade orden d- kultur.

  1. 1. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  2. 2. Vad utelämnas? : - En kritisk granskning av sfi-läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Atefeh Ebrahimnia; Jakob Hvistendahl; [2024]
    Nyckelord :vuxenutbildning; SFI; rasism; rasifiering; diskriminering; normkritisk pedagogik; kritiska vithetsstudier; maktstrukturer; ojämlikhet; representation;

    Sammanfattning : Detta arbete är en kritisk textanalys av två läromedel avsedda för svenska för invandrare(SFI) kurs D. Analysen baseras på kritisk diskursanalys, normkritisk forskning ochkritiska vithetsstudier. LÄS MER

  3. 3. Weapons of Microcontroller Destruction : Tangible Playthings for Roleplaying in Dungeons & Dragons

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Max Angenius; [2023]
    Nyckelord :Tangble and embodied interaction; Play; Roleplaying; Dungeons Dragons;

    Sammanfattning : This project aims to explore how interactive tangible playthings can be designed to enhance the roleplaying aspect of Dungeons & Dragons. Further, the project juxtaposed D&D and interaction design as practices to examine if D&D can contribute to interaction design. LÄS MER

  4. 4. Jag längtade efter allting svunnet : Ungdomsupplevelsen i The Catcher in the Rye av J.D. Salinger och ”Joseito” av Osamu Dazai

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Violet Leong Kleijn; [2023]
    Nyckelord :Schoolgirl; Joseito; The Catcher in the Rye; Osamu Dazai; J.D. Salinger; adolescence; social norms; identity; intersectionality; Bildungsroman; Entwicklungsroman; female Bildungsroman; Schoolgirl; Joseito; The Catcher in the Rye; Räddaren i nöden; Osamu Dazai; J.D. Salinger; adolescens; ungdom; sociala normer; identitet; intersektionalitet; Bildningsroman; Utvecklingsroman; kvinnlig bildningsroman;

    Sammanfattning : This paper analyzes and compares the protagonists of J.D. Salinger’s The Catcher in the Rye and Osamu Dazai’s “Schoolgirl” in how they view themselves, their surroundings, and what it is to grow up. LÄS MER

  5. 5. The role of cultural differences in group formation in a public organisation’s work environment : A qualitative study based of the cleaning service industry in the public sector

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Magdalena Ir; [2023]
    Nyckelord :cultural differences; group formation; public organisation; work environment; management; kulturella skillnader; gruppbildning; offentlig organisation; arbetsmiljö; ledarskap;

    Sammanfattning : Abstract  Background   Demographic changes pose a challenge to the labour market as to how to wisely and effectively implement a diversity management policy. As the Statistics Sweden (n.d.) statistics for 2021 show, just over 90 000 people migrated to Sweden. LÄS MER