Sökning: "d- kvalitativ utveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden d- kvalitativ utveckling.

  1. 1. Bridging the Knowledge Gap for New Market Entrants in the Swedish Electric Power System : Market development modeling for the FCR-D Up balancing market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lukas Lindroos; David Odenlind; [2023]
    Nyckelord :Ancillary Services; Balancing Markets; FCR-D Up; Market Development; Regulative Market Change; Price Formation; System Modeling; Stödtjänster; Balansmarknader; FCR-D Upp; Marknadsutveckling; Regulatorisk Markandsförändring; Prisbildning; Systemmodellering.;

    Sammanfattning : The need for ancillary services is on the rise due to the increasing share of weather-dependent power sources in the electric power system. This master thesis focuses on the Swedish FCR-D Up market. LÄS MER

  2. 2. Återvinning av glasull : Mot en mer hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Milacic Marija; Persson Johanna; [2023]
    Nyckelord :Glass Wool; Recycling; Waste; Landfill; Sustainability; Glasull; Återvinning; Avfall; Deponi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Studiens syfte undersökte återvinningsproblematiken kring materialet glasull och varför glasull i hög grad hamnar på deponi. Studien är utförd som en kvalitativ studie med semistrukturerade intervjuer för att få mer detaljerade svar och mer kunskap om glasull från organisationer som arbetar med materialet. LÄS MER

  3. 3. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Moa Söder; Philip Fallqvist; [2023]
    Nyckelord :Authorities; Reception; Commercialization; Trust; Transparency; Myndigheter; Mottagande; Kommersialisering; Förtroende; Transparens;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER

  4. 4. MI, självbestämmande teorin & den transteoretiska modellen i samverkan för en hälso- och livsstilsrelaterad beteendeförändring : En halvstrukturerad kvalitativ studie om effekten av MI under en femveckorsperiod

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Amanda Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Coaching; health-promoting behavior change; motivational interviewing; the self- determination theory; the transtheoretical model.; Coaching; hälsofrämjande beteendeförändring; motiverande samtal; självbestämmandeteorin; transteoretiska modellen;

    Sammanfattning : Anyone who understands MI as a process may spontaneously think that five weeks of MI conversations may be a little short of time to be able to see a clear effect. At least that was my spontaneous thought. This was precisely the starting point of the study, which further led to the purpose of the study, i.e. LÄS MER

  5. 5. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ebrahim Al-Sharif; [2023]
    Nyckelord :Employer branding EB ; diversity branding; inclusion branding; employer of choice EOC ; external digital communication; information technology IT ; Arbetsgivarvarumärke; mångfaldsvarumärke; inkluderingsvarumärke; föredragen arbetsgivare; extern digital kommunikation; informationsteknologi IT ;

    Sammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER