Sökning: "d- lärare"
Visar resultat 1 - 5 av 187 uppsatser innehållade orden d- lärare.
1. Maskinteknikundervisning - En undersökning av en högskolekurs i hållfasthetslära
Master-uppsats, KTH/HållfasthetsläraSammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning av en grundkurs i hållfasthetslära, en kurs som över tid haft en relativt låg genomströmning, och uppdraget avser att förstå kursens kontext samt presentera sammanställningar av problemområden och förbättringsförslag. Först presenteras en förstudie med syfte att förstå kursens kontext och utmaningar. LÄS MER
2. Ekot av S:t Barthélemy: Historiebruk i Sveriges riksdag : En analys av riksdagsledamöternas motioner och betänkanden från 2001 till 2020
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Historiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. "Digitalisering för digitaliseringens skull" : Lärares attityder till svenska skolans digitalisering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Samhället i allmänhet och skolan i synnerhet har under ett antal år genomgått en paradigmskiftande digitaliseringsprocess. Sveriges regering har gett Skolverket i uppdrag att överse skolans digitalisering, men det slutgiltiga ansvaret landar på de enskilda användarna, d.v.s. LÄS MER
4. Flerspråkighet och den svenska skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Ambitionen med denna studie är att finna ett kunskapsunderlag för vikten av att alla lärare utvecklar sin ämnesundervisning genom att systematiskt arbeta med att integrera språk- och ämnesundervisning för flerspråkiga elever, d.v.s. att arbeta med språkinriktad undervisning. LÄS MER
5. "När tankarna springer före" : En kvalitativ studie om specialpedagogers och speciallärares uppfattningar om och erfarenheter av särskild begåvning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår studie är att utifrån en kvalitativ ansats i form av semistrukturerade begreppsintervjuer bidra med kunskaper om specialpedagogers och speciallärares uppfattningar om och erfarenheter av särskild begåvning. I studien har fyra specialpedagoger och fyra speciallärare från sex olika kommuner i Mellansverige deltagit. LÄS MER