Sökning: "d- malmö"
Visar resultat 16 - 20 av 202 uppsatser innehållade orden d- malmö.
16. Bedrägeribrott mot Sveriges äldre invånare : - Tillvägagångssätt & säkerhetsåtgärder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Kyrö, F. & Loodin, D. Bedrägeribrott mot Sveriges äldre invånare. Tillvägagångssätt & säkerhetsåtgärder. LÄS MER
17. Kooperativt lärande & matematiksvårigheter år 4–6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I denna kunskapsöversikt har vi undersökt om det finns forskning som behandlar huruvida kooperativt lärande är att arbetssätt som gynnar elever i grundskoleåldern. Vi väljer att särskilt fokusera på elever i matematiksvårigheter. Kunskapsöversikten är systematiskt utförd genom sökningar i sökmotorer för akademiska texter. LÄS MER
18. An Analysis of a Thriving Entrepreneurial Ecosystem : A Case Study of the Malmö-Lund Region
Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : According to Malmö Municipality, every third hour, a new venture is initiated in the region. Malmö and Lund region has been top-rated within innovation and development in one of the most innovative countries in the world. Malmö and Lund region collectively hosts the most R&D personnel in the EU per capita (MalmöLundRegion, 2020). LÄS MER
19. Sensorisk och social påverkan : - autistiska ungdomars skolupplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Elgaard, Erika (2022). Sensorisk och social påverkan - autistiska ungdomars skolupplevelser.Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
20. Elevers läsmotivation : - Sambandet mellan läsmotivation och läsförmåga samt motivationshöjande undervisningspraktiker
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt redogör för vad aktuell forskning säger om högstadieelevers läsmotivation i relation till läsförmåga samt motivationshöjande undervisningsmetoder i läsundervisningen. Översikten utgår från frågeställningarna: Vad säger forskningen om elevers läsmotivation i relation till deras läsförmåga? Samt, vad säger forskningen om hur lärare kan engagera och motivera sina elever att läsa? Resultatet visar ett tydligt samband mellan högstadieelevers läsmotivation och deras läsförmågor, d. LÄS MER