Sökning: "d- uppsats fokusgrupper"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden d- uppsats fokusgrupper.

  1. 1. “Close Enough”: A Cultural Analysis of Plant-Based Meat Consumption in Everyday Food Practices

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Sahra Rosenkvist; [2019]
    Nyckelord :meat; meat substitutes; animal-based meat; plant-based meat; performance; practice; commensality; narrative theory; semiotics; memory; food memory; ritual; myth; embodied memory; mocked meat; meat analogs; plant-based eating; MACA; food; food studies; cultural analysis; cultural habits; Law and Political Science; Earth and Environmental Sciences; Agriculture and Food Sciences; Business and Economics; Social Sciences; Philosophy and Religion; Cultural Sciences; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Et binlerce yıl insanoğlunun ortak gıdalarından biri ve günlük yemek uygulamalarıyla ilgili olarak farklı kültürlerde gıda hafızasının önemli bir parçası olmuştur. Günümüzde hayvan bazlı etin (ABM) ikamesi olan bitki bazlı et (PBM), çevre sorunları, hayvan refahı ve insan sağlığı gibi çeşitli motivasyonlarla Kuzey Avrupa'da yaşayan tüketiciler arasında popüler ve yaygın hale gelmiştir. LÄS MER

  2. 2. Mellan himmel och jord En kvalitativ studie om medlemmars syn på Svenska kyrkan Eva Klang Staxäng Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie och kommunikation MK1500 Nivå: Grundnivå

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Eva Klang Staxäng; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikation MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år Vårterminen 2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 44 Antal ord: 15 952 Nyckelord: Svenska kyrkan, medlem, sekularisering, symbolvärde, kommunikation, församlingsblad, socialt kapital, Dutiful Citizen, Actualizing Citizen Syfte: Syftet med studien är att undersöka medlemmars syn på samfundet Svenska kyrkan. Teori: Robert D. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbaserat varumärkeskapital : En analys av varumärket Värmlandschark

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Erik Pettersson; Anders Reje; [2012]
    Nyckelord :Konsumentbaserat varumärkeskapital; Värmlandschark; varumärkesanalys; charkuteriprodukter;

    Sammanfattning : Många faktorer spelar in och påverkar köpbeslut som konsumenter gör i butik. Att sedan konkurrensen har ökat i dagligvaruhandeln har gjort att det finns ett bredare utbud och att varumärken på livsmedel spelar större och större roll. Varumärket Värmlandschark är ett relativt nytt varumärke som kommer att analyseras i denna uppsats. LÄS MER

  4. 4. CoDriver : Handledarens kunskap som villkor för effektiva introduktionsprogram i arbetslivet

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Per Angemo; [2011]
    Nyckelord :introduktionsprogram; grupprocesser; ledarskap; prestation; rekrytering;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: CoDriver - Handledarens kunskap som villkor för effektiva introduktionsprogram i arbetslivet Nivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Per Angemo Handledare: Agneta Sundström Datum: 2011 – maj   Syfte: Mot bakgrund av att det idag finns behov av att låta nyanställda få ta tid att gå igenom ett introduktionsprogram syftar denna fallstudie till att undersöka följande frågeställningar: 1) Hur arbetar organisationer i dag med planering, genomförande och uppföljning av introduktionsprogram i samband med rekrytering? samt 2) Hur kan en ökad kunskap kring prestationsvillkor, grupprocesser och ledarskap förändra en organisations syn på introduktionsprogrammets vikt, planering, genomförande och uppföljning? Metod: Undersökningen har genomförts i formen av en fallstudie. Inom ramen för fallstudien har i första hand genomförts fokusgrupper. LÄS MER

  5. 5. På tröskeln till bokflödet : en studie av ungdomars förhållande till böcker

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Klara Näslin; [2006]
    Nyckelord :konsumentbeteende; bokmarknaden; attityder; läsning; KKE;

    Sammanfattning : Årligen kommer rapporter om hur svenskarnas bokläsning minskar och på kultursidorna förs regelbundet debatter kring bokens hotade position. Det finns en mängd tillgänglig statistik över de mätbara aspekterna av böcker och läsning som t.ex. hur många som läser, hur mycket de läser, vad de läser etc. LÄS MER