Sökning: "d-uppsats kundrelationer"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden d-uppsats kundrelationer.

  1. 1. En jämförande analys av privat- och företagssidan gällande relationer och kundlojalitet på Swedbank i Sandviken

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hanna Mattila; Karolin Karlström; [2011]
    Nyckelord :Service; kundrelation; kundlojalitet; Swedbank;

    Sammanfattning :  Abstract  Titel: En jämförande analys av privat- och företagssidan gällande relationer och kundlojalitet på Swedbank i Sandviken Nivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Karolin Karlström och Hanna Mattila                            Handledare: Aihie Osarenkhoe Datum: Januari 2011 Syfte: Vårt syfte med studien är att studera skillnader i service vad gäller kundrelationer och kundlojalitet på privat- och företagsavdelningen på Swedbank i Sandviken. Vi undersöker om det förekommer skillnader mellan relationer och service till kunderna samt jämför lojaliteten mellan bank och kund på privat- respektive företagssidan. LÄS MER

  2. 2. Entreprenöriella skapelseberättelser : skisser från tidiga skeden i företags etableringsprocesser

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Olof Wängsäter; [2006]
    Nyckelord :Entreprenörskap; idéutveckling; småföretag; företags etableringsprocesser; berättelser; entreprenöriellt lärande;

    Sammanfattning : Uppsatsarbetet bygger på 21 PM-arbeten från en högskolekurs i entreprenörskap där studenterna fått i uppgift att intervjua en entreprenör och komma tillbaka med en skapelseberättelse värd att berätta. PM-arbetet bygger på tre frågeställningar som bildar stommen i intervjuarbetet: 1. Hur fick entreprenören sin idé? 2. LÄS MER