Sökning: "dagboksmetod"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet dagboksmetod.
1. Persuasive design som redskap för beteendeförändring : En studie om studenters motivation till inlärning på MOOC-plattformar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka designprinciper på en MOOC-plattform som kan anses ha en positiv påverkan på motivationen till studenters beteendeförändringar inom en lärandemiljö. Detta genom att jämföra funktioner på MOOC-plattformen Sololearn med designprinciper från ramverket Persuasive Systems Design Model (PSD). LÄS MER
2. Rörelsemönster i det offentliga rummet : En jämförelse av kvinnor och mäns rörelsemönster i Luthagen, Uppsala
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Det offentliga rummet kan definieras av tillgänglighet, användbarhet, dit offentliga kontakter äger rum och transport utförs. Teorin menar dock att det offentliga rummet inte används enhetligt av samtliga individer. LÄS MER
3. Äldres resande i vardagen - Möjligheter, begränsningar och inställning till hållbara stadsvisioner
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Äldres resande i vardagen – möjligheter, begränsningar och hållbara stadsvisioner syftar till att undersöka och beskriva äldre människors rörelsemönster, deras möjligheter och begränsningar att uppnå en god mobilitet och tillgänglighet, samt deras inställning till olika hållbara stadsvisioner. Studien utgår från ett tidsgeografiskt perspektiv, då den behandlar förflyttningar i tidrummet, vilka förklaras och utvecklas med hjälp av begreppen mobilitet och tillgänglighet. LÄS MER
4. Analys av en svensk skolas organisation, arbetslagen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med studien är att dels beskriva den studerade partnerskolans organisation i allmänhet, inklusive arbetslagen i synnerhet, dels analysera densamma. Målsättningen är att studien ska leda till organisationsmässiga förbättringsförslag som i sin tur kan bidra positivt till skolutvecklingen. LÄS MER