Sökning: "dagligvaruhandeln csr"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden dagligvaruhandeln csr.
1. Ekologiskt försvarbara produkter, för vems skull? : En studie om förekomsten av greenwashing i dagligvarubranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : I dagens samhälle är hållbarhet en viktig aspekt som påverkar både konsumenter och företag. Hur företag väljer att arbeta med detta varierar och effekterna blir därmed olika från företag till företag. LÄS MER
2. CSR-kommunikation inom dagligvaruhandeln : En retoriskt textanalys av ICA och Axfoods hållbarhetsredovisningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera CSR-kommunikationen från Sveriges två största livsmedelskoncerner, ICA och Axfood, under åren 2012 och 2013. Denna analys kommer att göras utifrån företagens officiella hållbarhetsredovisningar. LÄS MER
3. Ansvarsfullt företagande bortom landets gränser : En studie om svenska företags internationella CSR-arbete
Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of this study was to investigate how Swedish retail companies work with CSR internationally.The study also sought to explore the opportunities and challenges that exist, and the stakeholders that motivate companies CSR commitment. LÄS MER
4. Fairtrade i dagligvaruhandeln - Malmökonsumenters kunskap, attityder och köpintentioner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Konsumentens hälsa som en del av företagets sociala ansvar : en fallstudie av två företag inom dagligvaruhandeln
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : We are currently more aware than ever about the impact of food on our health, but in the same time this trend put more pressure on the food retailers to do as much as possible to help their customers manage their weight and be healthy in general. This study aims to examine the corporate social responsibility for consumer health in food retailing, in which ways the companies promote healthy eating; in what extent they do it and also the motives for companies for corporate responsibility. LÄS MER