Sökning: "dagligvaruhandeln"
Visar resultat 21 - 25 av 322 uppsatser innehållade ordet dagligvaruhandeln.
21. Dagligvaruhandelns hållbarhetsarbete i leverantörskedjan : En kvalitativ studie om ansvarstagande i leverantörskedjan för dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Världens resurser är begränsade, däribland infaller alla de konsumtionsvaror som människan behöver för att överleva. En av de absolut mest fundamentala är mat. Matförsörjningen sker till stor del via dagligvaruhandeln. LÄS MER
22. Framtidens dagligvaruhandel : En studie om förändring och hur butiken ska framtidssäkras.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Dagligvaruhandeln har förändrats genom åren, idag är branschen något helt annat än för 80 årsedan och detta är till stor del med hjälp av digitalisering. Det empiriska materialet för dennastudie är hämtat från ICA Maxi Stormarknad Växjö och ICA Gruppen. LÄS MER
23. Blandkostares syn på en lakto-ovo-vegetarisk kost : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund Intresset och efterfrågan på vegetariska produkter ökar i den svenska dagligvaruhandeln, trots det anger endast 3% av befolkningen att det har en vegetarisk kosthållning. Kosthållningen har visat ge fördelar både för hälsan och klimat vid jämförelse med en animalisk kosthållning. LÄS MER
24. Hur kommunicerar mellancheferna strategiskt? : Strategizing i dagligvaruhandeln
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Strategizing är vad människor i en organisation gör när de planerar och medverkar i aktiviteter som ska bidra till företagets riktning. Forskning inom strategizing har tidigare fokuserat på organisationens ledning, men även medarbetarperspektivet kan bidra till en bredare uppfattning, då medarbetarna ofta uppfattar strategisk kommunikation på ett annat sätt. LÄS MER
25. Skandalen "insats torsk" och cancel culture i dagligvaruhandeln : En kvalitativ forskning om kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : As companies are expected to take major responsibility towards their stakeholders, there are also some risks involved. Cancel culture is a new societal phenomenon that is taking an increasing part in our everyday lives. LÄS MER