Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Lost in translation : A qualitative study regarding the translation process of social media activities.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mikaela Andersson; Louise Petersson; [2017]
    Nyckelord :Social media; Translation process; KPIs; Qualitative metrics; Quantitative metrics; Data collection; Data analysis;

    Sammanfattning : Authors: Mikaela Andersson & Louise Petersson Suporvisor: Dan Halvarsson Examiner: Åsa Devine Title: Lost in translation - A qualitative study regarding the translation process of social media activities Keywords: Social media, Translation process, KPIs, Qualitative metrics, Quantitative metrics, Data collection, Data analysis Background: Social media as marketing tools have created many opportunities for marketers and companies that want to increase the social media use. However, the vast amount of data has generated many question marks, so there is a great need to understand how the translation process of social media activities is proceeding to have the ability to understand the effectiveness of the activities. LÄS MER

  2. 2. Dan Andersson

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Litteraturvetenskap

    Författare :Svante Boström; [2016]
    Nyckelord :Kolarhistorier; Kolvaktarens visor; Lenin; Marx; Klassmedvetande; Lukács; Marxism; Dan Andersson; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : En marxistisk litteraturanalys av klassmedvetandet som tematik i Dan Anderssons tidiga prosa och lyrik representerat av Kolarhistorier och Kolvaktarens visor. Syftet är att politisera Dan Andersson och rikta fokus mot det klassmässiga innehållet i hans texter snarare än att fokusera på hans psykologisk-biografiska historia, vilket har varit den tidigare forskningens främsta intresse. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering och automatisering av revisionen : Hur kan den påverka samt hanteras av branschen?

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Joakim Andersson; Tim Engström; [2016]
    Nyckelord :Future of auditing; continuous auditing; digitalization; automation; Framtidens revision; löpande revision; digitalisering; automatisering;

    Sammanfattning : I den rådande ekonomiska miljön tenderar företag att använda sig av IT-system i högre utsträckning för att dokumentera och processa affärstransaktioner. Digitalisering ses som en drivkraft till de mest grundläggande och långsiktiga förändringarna i samhället och Digital i realtid ses som en viktig trend de kommande 10-20 åren för redovisnings- och revisions-branschen. LÄS MER

  4. 4. Användbarhetstestning - ur en programmerares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Högskoleingenjörsutbildning i datateknik

    Författare :Dan Andersson; [2015]
    Nyckelord :användbarhet; asp.net; diflex; testning; effektivitet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : MarketTools är ett auktionsverktyg som har skapats av Diflex AB. Ett auktionsverktyg som är jämförbart med ”Blocket” eller ”eBay”, fast som är specialiserat för större auktioner så som till exempel lantbruksmaskiner eller bilar. Grunden var redan skapad och det fanns en fungerade hemsida, www.markettools. LÄS MER

  5. 5. Implementering av BIM i kalkyleringsskedet

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik; Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik

    Författare :Dan Wallin; Benny Andersson; [2015]
    Nyckelord :BIM; 5D-BIM; calculation work; implementation; BIM; 5D-BIM; kalkyleringsarbete; implementering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med examensarbetet är att analysera i vilken utsträckning BIM används ikalkyleringsarbetet, och hur hindren kan övervinnas för att öka implementeringen avBIM i kalkyleringsarbetet.Metod: Vi har använt oss av en litteraturanalys och ett antal kvalitativa intervjuer. LÄS MER