Sökning: "dance teacher"
Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden dance teacher.
1. ”Vi behöver ju inte dansa salsa på Dirty Dancing - viset” : En kvalitativ undersökning om idrottslärares arbete med kroppskontakt i rörelse till musik samt dans
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Bakgrund: De senaste 50 åren har oron kring kroppskontakt mellan lärare och elev ökat vilket gjort att många pedagoger har ändrat i sitt utformande av undervisningen. Detta för att lärare vill skydda sig mot anklagelser utifrån om kroppskontakten går till på rätt sätt mellan lärare och elev. LÄS MER
2. Hur förhåller sig idrottslärare till den reviderade läroplanen? : En kvalitativ studie om hur lärare förhåller sig till den reviderade läroplanen, Lgr22.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : In autumn of 2022, the new curriculum for primary school, preschool and afterschool (Lgr22) was introduced. It included revising the structure and content of the curriculum for PE and health. LÄS MER
3. En kvalitativ studie av kunskapsområdet dans inom ämnet idrott och hälsa : en komparativ studie mellan två kontexter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte Syftet är att undersöka lärares arbetssätt när det gäller dansundervisning i högstadiet. Denna studie kommer ta en komparativ ansats och jämföra lärare i Sverige och Australien. För att uppnå studiens syfte har följande frågeställningar formulerats. LÄS MER
4. ”det är som att liksom hoppa ner i en vattentunna” : - en studie om danspedagogers arbete med koreografi i dansundervisning
Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : “it is like jumping down into a water-barrel” – a study about dance pedagogues work with choreography in dance education This study examines how modern- and contemporary-dance pedagogues, in Sweden, work with choreography in their teaching. The purpose of this study is to through a phenomenographical perspective examine a selection of dance pedagogues perceptions of what the meaning of the phenomenon choreography has in their teaching. LÄS MER
5. ”Man kan uttrycka sig på många olika sätt, där dans är ett av dem” : - en undersökning av förskollärares syn på undervisning i dans som estetisk uttrycksform i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Förskolans styrdokument är vägledande för vad förskollärare ska undervisa, vilket innefattar undervisning i dans som bidrar till estetiska lärprocesser. Syftet med studien är att skapa en bild av förskollärares syn på undervisning i dans som estetisk uttrycksform och hur de omsätter den i praktiken. LÄS MER