Sökning: "daniel pettersson"
Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden daniel pettersson.
1. E-learning acceptance in higher education : A quantitative study comparing pre- and post-COVID-19 students' views on e-learning using the UTAUT model
Master-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : .... LÄS MER
2. "Det viktigaste är att vi får lära känna varandra" : En upplevelsebaserad studie kring förskolebarns erfarenheter av att vistas på en förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att studera barns perspektiv kring vad de har för erfarenheter av att vistas på en förskola för att bidra med kunskaper om de äldsta förskolebarnens upplevelser genom att svara på tre frågeställningar vilka är; hur beskriver barnen sina upplevelser av leken, vilka upplevelser har förskolebarnen av de vuxna samt vad upplever barnen att en förskola behöver. Studien är kvalitativ och baseras på tre genomföranden där samtalspromenader och fokusgrupper som metod använts. LÄS MER
3. Proactive Paths. Innovative Solutions for Today’s Sustainability Challenges
L3-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Serviceorten i samtida planering - underskattad, underfinansierad och underplanerad, eller?
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : I det här arbetet undersöks hur samtida fysisk planering förhåller sig till serviceorten: det mindre samhället med viktiga servicefunktioner som tillgodoser många vardagliga behov. Utgångspunkten för studien är upplevelsen av att dessa samhällen ofta är bortglömda och förbisedda när det kommer till fysisk planering. LÄS MER
5. Hur lärare beskriver sitt arbete med återkopplingpå elevtexter i svenskämnet : En kvalitativ intervjustudie om hur grundskolelärare beskriver sitt arbete med återkoppling på elevtexter i svenskämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare beskriver sitt arbete med återkoppling på elevtexter i svenskämnet. Syftet med den här studien är att få mer kunskap om hur lärare behöriga att undervisa i grundskolans år 4–6 arbetar med och resonerar kring den återkoppling de ger elever när de bedömer deras texter i svenskämnet. LÄS MER