Sökning: "daniel wellington"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden daniel wellington.

  1. 1. Skyddet för brukskonst - en komparativ studie av svensk och dansk rätt i ljuset av ny praxis från EU-domstolen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Julia Roos; [2020]
    Nyckelord :Immaterialrätt; brukskonst; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Skyddet för brukskonst har historiskt sett varit restriktivt men med tiden utvecklats till att bli alltmer inkluderande och generöst när det gäller alster som både har ett estetiskt och funktionellt syfte. Det upphovsrättsliga skyddet har de senaste åren genom avgöranden från EU-domstolen givits tydligare riktlinjer gällande bedömningen av alster av brukskonst. LÄS MER

  2. 2. ”Daniel Wellington-effekten” : Samskapande och engagemang på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Berglund; Elin Cederholm; [2020]
    Nyckelord :Värdeskapandeprocess; Samskapande; Engagemang; Influencer marketing; Instagram; Daniel Wellington;

    Sammanfattning : Engagemang och samskapande i symbios kan leda till samskapande av värde för samtliga inblandade aktörer. Studien ämnar att undersöka hur och varför företag arbetar med engagemang och samskapande på Instagram. För att undersöka detta har studien applicerats på företaget Daniel Wellington. LÄS MER

  3. 3. En ohållbar modebransch i ett samhälle med CSR-fokus : En retorisk textanalys av hur modeföretag i Sverige kommunicerar CSR

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Lund; Carlsdotter Carlsdotter; [2019]
    Nyckelord :sustainability; CSR; triple bottom line; fashion industry; rhetoric; hållbarhet; CSR; triple bottom line; modeindustrin; retorik;

    Sammanfattning : Hållbarhet och CSR blir viktigare för företag över hela världen. Syftet med denna studie är att se hur tre stora mode- och accessoarföretag i Sverige kommunicerar CSR på sina hemsidor. De studerade företagen är Nelly, Daniel Wellington och NA-KD. Denna studie har en retorisk utgångspunkt och bygger på teorin om triple bottom line. LÄS MER

  4. 4. Prosumer Generated Stories

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sofia Borgström; Antonia Crafoord; [2018]
    Nyckelord :Strategic communication; brand credibility; storytelling; prosumer generated stories; social media; digital marketing; marketing communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Social media usage is undeniably popular, which has escalated the amount of content existing online, resulting in a state of content overload. The overload of content has made it harder for organisations to reach out with their message, and it is therefore more important than ever to prioritize efforts to develop trustworthy relationships with consumers, and thereby aspire brand credibility. LÄS MER

  5. 5. Branding och hashtags : En analys av Daniel Wellingtons material på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Frida Rosin; [2018]
    Nyckelord :Daniel Wellington; Instagram; hashtags; influencer marketing; semiotik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to get an understanding of how Daniel Wellington is using visual communication to communicate their brand identity on Instagram. It is also about how they use hashtags to engage their consumers into their brand community. LÄS MER